با استفاده از ظرفیت هیئت منصفه مطبوعات؛

شورای مشورتی نخبگان در کنار دادگستری تشکیل شود

یزد(پانا) ـ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: می توان با تشکیل شورای مشورتی نخبگان، از ظرفیت هیئت منصفه مطبوعات استان یزد استفاده کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
شورای مشورتی نخبگان در کنار دادگستری تشکیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حدادزاده در آئین تحلیف اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان یزد اظهار داشت: با توجه به کم بودن تعداد پرونده‌های مطبوعاتی در دادگاه کیفری استان، می‌توان از اعضای هیئت منصفه مطبوعات که از میان نخبگان و افراد فرهیخته جامعه انتخاب می‌شوند، در راستای سایر اهداف، فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه بهره گرفت.

وی با اشاره به رشد چشمگیر فضای مجازی و اقبال مردمی نسبت به استفاده از این رسانه‌ها بیان داشت: گاهی برخی مطالب در فضای مجازی منتشر می‌شود که واقعیت ندارد و به اعتماد عمومی نیز به شدت ضربه می‌زند که باید برای اینگونه مسائل چاره اندیشی کرد.

حدادزاده خاطرنشان کرد: برخی نشر اکاذیب و یا توهین و افترا در بستر فضای مجازی شکل می‌گیرد که شاید ناشی از ناآگاهی باشد که می‌توان با مشارکت اعضای هیئت منصفه، فضای رسانه‌ای استان را به فضایی سالم‌تر تبدیل کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز یزد ادامه داد: هیئت منصفه می‌تواند یاری گر دستگاه قضائی باشد و فضای رسانه‌ای استان رابه سمت سلامت بیشتر سوق دهد و اعتماد عمومی را افزایش دهد.

وی به نزدیکی ایام انتخابات اشاره کرد و گفت: کمیته رصد فضای مجازی در استان تشکیل شده و سعی می‌شود تا رسانه‌ها به در فضایی سالم و به دور از هرگونه تهمت و افترا به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار