رئیس سابق پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش درگذشت

تهران (پانا) - فرهاد کریمی، رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در پیامی درگذشت دکتر علی‌اصغر کاکو جویباری رئیس سابق این پژوهشگاه را تسلیت گفت.

کد مطلب: ۱۰۰۵۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سابق پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش درگذشت

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش متن این پیام به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

از شمار دو چشم یک تن کم*وز شمار خرد هزاران بیش

خبر رحلت نابهنگام استاد ارجمند جناب آقای دکتر علی‌اصغر کاکو جویباری واصل شد و موجی از اندوه در دل دوستداران ایشان پدید آمد. ایشان از اساتید با اخلاق، متعهد و متخصص در زمینه مباحث تعلیم و تربیت کودکان استثنایی و آموزش فراگیر بودند که علاقه وافری به مسائل حوزه پژوهش و سیاست‌گذاری آموزش و پرورش داشتند و با تحلیل‌های دقیق و جامع و تولید آثار ارزشمند، کمک‌های موثری به ارتقاء کیفی تحقیقات آموزشی نمودند و سهم قابل ملاحظه‌ای در تصمیم‌سازی‌های آموزشی مبتنی بر یافته‌های پژوهشی داشتند. عملکرد درخشان ایشان در مدیریت پژوهشکده کودکان استثنایی و پژوهشکده تعلیم و تربیت فراموش شدنی نیست. ایشان با ابتکار عمل مثال‌زدنی و تدبیر موثر، سنگ‌بنای تأسیس نهاد پژوهشی وزارت آموزش و پرورش (پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش) را در سال‌های 1381 الی 1383 فراهم نمودند. شجره طیبه پژوهشگاه و انسجام بخشی به حوزه تحقیقات آموزشی و نهادینه‌سازی فرآیند پژوهش در خدمت ارتقاء کیفیت آموزش، مرهون افکار بلند، مترقی و مدیریت خردمندانه اوست. به فضل الهی تلاش‌های علمی ایشان، ذخیره آخرت این استاد فرهیخته خواهد شد. به مصداق حدیث شریف نبوی (صلوات الله علیه) إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثَلُمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ، فقدان ایشان ضایعه بزرگی برای حوزه تحقیقات آموزشی به شمار می‌رود که جبران آن بعید به نظر می‌رسد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت این استاد فرهیخته به خانواده مکرم و معّزز ایشان و درخواست صبر و اجر برای ایشان و عرض تعزیت به عموم پژوهشگران و مدیران حوزه تعلیم و تربیت، علو درجات معنوی و هم‌نشینی با پیامبر اکرم (صلوات الله علیه)، ائمه معصومین (سلام‌الله علیهم) و اولیاء و صلحا را برای این استاد فرهیخته از درگاه احدّیت متعال خواستارم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار