۵ تولیدکننده و بهره بردار کشاورزی البرز به عنوان نمونه کشوری انتخاب شدند

کرج (پانا) - استان البرز به عنوان قطب کشاورزی دانش بنیان در کشور توانست با مساحت اندک زمینهای زراعی و باغی خود 5 نمونه ملی در لیست نمونه های کشوری داشته باشد،و د راین راستا ۵ تولیدکننده و بهره بردار کشاورزی البرز به عنوان نمونه کشوری انتخاب شدند.

کد مطلب: ۱۰۰۵۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
۵ تولیدکننده و بهره بردار کشاورزی البرز به عنوان نمونه کشوری انتخاب شدند

انتخاب تولید کنندگان و بهره برداران نمونه با رویکرد الگوسازی و انتقال پیام شکرگزاری و قدردانی از خدمتگزارانی است که در عرصه تامین غذای مردم ازخودگذشتگی کرده و با هموار ساختن سختی های مسیر تولید، از برکت تلاش و کوشش آنان، مزارع سرسبز و سفره مردم فراوان از نعمت است.

کشاورزان پیشرو و تولیدکنندگان نمونه ملی بخش کشاورزی که از طریق بکارگیری دانش و تکنولوژی های روز و یافته های نوین تحقیقات توانسته اند ضمن افزایش عملکرد و بهره وری آب در سازگاری با محیط زیست، محصولاتی سالم تولید کنند، پیشرو و پیشران توسعه کشاورزی پایدارکشور هستند.

استان البرز به عنوان قطب کشاورزی دانش بنیان در کشور توانست با مساحت اندک زمینهای زراعی و باغی خود 5 نمونه ملی در لیست نمونه های کشوری داشته باشد. ابن فرایند با اهتمام و پیگیری های مجدانه کارشناسان در زیر بخش های مختلف شناسایی و درکمیته های فنی؛ بررسی، انتخاب و معرفی شده و در نهایت منتخبین استانی به کمیته های راهبردی وزارت متبوع معرفی و بعد از بررسی مستندات و بازدیدهای میدانی بعنوان تولیدکننده نمونه ملی معرفی گردیده اند.

بهره برداران نمونه ملی استان البرز و زمینه فعالیت ایشان در سال 98 به شرح ذیل است:

سید محمد خلیلی-( شرکت بستان) بهره بردار نمونه استفاده از سیستم آبیاری موضعی (نوار تیپ) از شهرستان نظر آباد

عبدالمحمود رحیم خراسانی- بهره بردار نمونه در مدیریت پایدار خاک و کشاورزی حفاظتی از شهرستان نظراباد

غفور محمدی ده چشمه- تولید کننده نمونه نهال محصولات باغی از شهرستان کرج

کمال پیشگاهی- مجری نمونه سایت های جامع الگویی گندم از شهرستان نظرآباد

منوچهر جناقی- تولید کننده نمونه قارچ خوراکی (قارچ سحر) از شهرستان نظرآباد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار