لزوم مشارکت و کمک آحاد جامعه به دستگاه تعلیم و تربیت در جهت ارتقاء کمی و کیفی خدمات آموزشی و پرورشی

مشهد(پانا)- معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش و آیین نمادین نواختن زنگ شوراها که به میزبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار مشهد در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید هاشمی نژاد شماره یک برگزار شد بر لزوم مشارکت و کمک آحاد جامعه به دستگاه تعلیم و تربیت در جهت ارتقاء کمی و کیفی خدمات آموزشی و پرورشی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
لزوم مشارکت و کمک آحاد جامعه به دستگاه تعلیم و تربیت در جهت ارتقاء کمی و کیفی خدمات آموزشی و پرورشی

سین شادکام معاون هماهنگی این اداره کل در این مراسم گفت: قانون شوراهای آموزش و پرورش در سال 1377 به تصویب رسید و ماده های 16،13 و 18 این قانون ظرفیت های بسیار خوبی برای آموزش و پرورش فراهم کرده و اگرچه هنوز ظرفیت های پیش بینی شده در این قانون بطور کامل اجرایی نشده اما با همین استفاده حداقلی از این ظرفیت ها نیز می توان توفیقات فراوانی حاصل شود.

وی افزود: سه شورا در استان وجود دارد که مصوبات آن جنبه قانونی دارد و شامل شورای تامین، شورای برنامه ریزی و شورای آموزش و پرورش می باشد و این موضوع اهمیت این شورا دو چندان می کند.

شادکام تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش شهرستان مشهد جزو شوراهای فعال آموزش و پرورش استان محسوب می شود و جلسات آن بطور مستمر و منظم برگزار می شود و مصوبات خوب و مهمی نیز به تصویب رسیده است.

معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: دستگاه آموزش و پرورش استان در ابعاد فیزیکی، نیروی انسانی و دانش آموز بسیار گسترده و وسیع است و قریب به یک میلیون و 310 هزار دانش آموز زیر نظر 70 هزار فرهنگی شاغل در حدود 10 هزار واحد آموزشی استان مشغول به تحصیل هستند و این گستردگی کار نیازمند مشارکت و هم افزایی سایر نهادها می باشد.

وی در پایان گفت: قطعا مشارکت و کمک سازمان ها، نهادها و خیرین در حوزه های مالی، پشتیبانی و فکری به آموزش و پرورش می تواند بسیار تاثیرگذار و منشاء اثر باشد و منجر به ارتقاء کمی و کیفی خدمات آموزشی و پرورشی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار