رتبه برتر استان یزد در دانش اقتصادی و علمی کشور

یزد(پانا)- خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،گفت : یزد با تکیه بر دانش اقتصادی و علمی فرزندان خود رتبه اول کشور را در این دو حوزه کسب کرده و به ژاپن ایران بدل می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۰۵۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
رتبه برتر استان یزد در دانش اقتصادی و علمی کشور

او مهم‌ترین وظیفه مرکز سنجش را اصلاح، بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی عنوان کرد و افزود: سنجش برای یادگیری، سنجش به عنوان یادگیری و سنجش یادگیری سه راه رسیدن به هدف این مرکز است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش کشور با اشاره به رسالت اصلی کارشناسان سنجش آموزش و پرورش، تصریح کرد: آن‌ها علاوه بر مجری برگزاری امتحانات باید به راهنمایی دانش آموزان در بازدهی نتایج آزمون‌ها بیشتر دقت کنند.

او از برگزاری سنجش‌های نگرشی و مهارتی به زودی در کشور خبر داد و اضافه کرد: سنجش‌های علمی به تنهایی کافی نیست و باید به صورت نمونه تصادفی، هر دفعه نگرش عاطفی و مهارت دانش آموزان مناطق را مورد آزمون قرار دهیم.

ساکی به تحلیل آزمون‌ها و سوالات آن‌ها اشاره کرد و گفت: پس از هر آزمون علمی عملکردی باید نحوه پاسخگویی اکثر دانش آموزان به سوالات توجه شود چرا که اشکالات تدریس، خطای سوال و کتاب مشخص می‌شود تا در مقابل کلاس ضمن خدمت برای مربیان برگزار همچنین سوال و کتاب درسی اصلاح شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه ماموریت مرکز سنجش نسبت به گذشته تغییر پیدا کرده است، ادامه داد: سنجش‌ها باید متقابل باشد حتی عملکرد، برنامه ریزی ها، هدف و سطح نظام آموزشی از مدرسه تا وزارت خانه ارزیابی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار