افزایش ۴۰ درصدی حضور مسافران و گردشگران خارجی در ایلام

تهران (پانا) - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از افزایش ۴۰ درصدی حضور مسافران و گردشگران خارجی در ایلام طی سال‌جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۴۰ درصدی حضور مسافران و گردشگران خارجی در ایلام

به‌گزارش مهر، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: وجود جاذبه‌های فراوان در حوزه گردشگری، فرهنگی، طبیعی و تاریخی و همچنین ایجاد فضایی مناسب و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان باعث ورود و افزایش اقامت گردشگران و مهمانان در استان است.

او ادامه داد: طی سال جاری هشت هزار گردشگر و مسافر اتباع سایر کشورها به‌ویژه کشور عراق در واحدهای اقامتی استان اعم هتل، مهمانپذیر، کمپ، خانه مسافر و اقامتگاه بوم‌گردی ایلام اسکان داشته‌اند.

او از افزایش ۴۰ درصدی اسکان مسافران و گردشگران خارجی به‌ویژه کشور عراق دراماکن اقامتی استان نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: امید داریم با برنامه‌ریزی بهتر و با همکاری بخش خصوصی و سایر ارگان‌های ذی‌ربط بتوان روند رو به رشد ورود گردشگران خارجی به استان را حفظ کرد.

او اضافه کرد: ۱۱ هتل، ۵ مهمانپذیر، ۶۳ خانه مسافر و ۲۴ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعالیت می‌کنند که در حال‌حاضر بیش از ۳۲۰۰ تخت در واحدهای اقامتی تحت‌نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان ایلام آماده میزبانی از مسافران و گردشگران هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه ارتقای سطح کمی خدمات با هدف افزایش ماندگاری مسافران بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: همه واحدهای خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران در زمینه اسکان، رفاه، خدمات بهداشتی و درمان، خدمات پذیرایی، رفاهی و سرگرمی مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار