تکرار ادعاهای مارک اسپر درباره دلیل ترور شهید سلیمانی

تهران (پانا) - وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که اقدام کشورش در ترور سردار سلیمانی در خاک عراق قانونی بوده است. او این جنایت آمریکا را در راستای دفاع از خود دانست.

کد مطلب: ۱۰۰۵۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تکرار ادعاهای مارک اسپر درباره دلیل ترور شهید سلیمانی

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با شبکه رادیویی ان‌پی‌آر با بیان اینکه وضعیت خاورمیانه کماکان به دقت تحت نظر قرار دارد، مدعی شد: ما ایران را مسئول رفتار نیروهای مورد حمایتش می‌دانیم و از حق دفاع از خود بهره می‌بریم و هر جا از نظر قانونی در دسترس و مناسب باشد که این نیروها را برای اقداماتشان مسئول کنیم، دست به اقدام خواهیم زد.

مارک اسپر در بخش دیگری از این گفت‌وگو به تکرار ادعای مقامات آمریکایی درباره سپهبد شهید قاسم سلیمانی پرداخت و تلاش کرد، جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سلیمانی را در راستای دفاع از خود جلوه دهد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه ادعاهای خود گفت که درباره عملکرد سردار سلیمانی و اینکه قصد داشت یک حمله بزرگ در منطقه انجام دهد، اتفاق نظر وجود داشت. او گفت: اکنون آمریکا در مقایسه با چند هفته قبل امن‌تر شده است چراکه واشنگتن فردی را که دستش به خون آمریکایی‌ها آغشته بود، حذف کرده است.

وی همچنین مدعی شد: قطعنامه اختیارات استفاده از نیروی نظامی به ارتش آمریکا اجازه می‌دهد که نیروهای مورد حمایت ایران در عراق را هدف قرار دهد. همچنین اختیارات رئیس جمهور تحت ماده دوم قانون اساسی این اجازه را به آمریکا می‌دهد که در صورت هدف قرار گرفتن منافع آمریکا به ایران حمله کند.

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی پس از اقدام جنایت‌کارانه و غیرقانونی این کشور در حمله هوایی به سردار سلیمانی و همراهانش در عراق که به شهادت آنها منجر شد، تلاش کرده‌اند با طرح ادعاهایی علیه او برای این جنایت خود توجیهی بیابند و بگویند که به منظور محافظت از نیروهای آمریکایی و دفاع از خود دست به این حمله زدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار