برنامه های دهه فجر امسال با شور و شکوه بیشتری برگزار خواهد شد

اردبیل (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل گفت: با توجه به شرایط اخیر کشور و منطقه امسال برنامه های دهه فجر با شور و شکوه بیشتری برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
برنامه های دهه فجر امسال با شور و شکوه بیشتری برگزار خواهد شد

احمد ناصری در جلسه کارگروه فرهنگیان و دانش آموزان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام امت و شهدای انقلاب و دفاع مقدس بویژه سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و تسلیت شهدای سقوط هواپیما اظهارکرد: ایام دهه فجر فرصت مناسبی است تا دانش آموزان را با دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی آشنا کرده و تبعات شهادت سردارسلیمانی و حضورمردم درتشییع بی نظیر و اقتدار ایران در منطقه و جهان را تبیین کنیم.

او با تاکید بر تمرکز زدایی در برنامه ریزی و اجرای برنامه های دهه فجر افزود: با توجه به سیاست وزارت آموزش و پرورش در خصوص مدرسه محوری، رویکرد استان نیز بر همین اساس بوده و تمامی برنامه ها با محوریت مدرسه بوده و استان نقش هدایت و نظارت و راهبری خواهد داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: تمامی برنامه ها با رویکرد دانش آموز بوده و با هدایت و نظارت مدیران و مربیان مدارس خود دانش آموزان بعنوان مدیران آینده میهن اسلامی برنامه ها را مدیریت و اجرا نمایند.

او استفاده از ظرفیت تشکل های دانش آموزی مانند بسیج دانش آموزی، انجمن های اسلامی دانش آموزان، سازمان دانش آموزی و ... را مؤثر دانسته و تصریح کرد: بطور کلی ایجاد فرصت برای ابراز نظر دانش آموزان و گفتکو و بستر سازی برای بروز خلاقیت ها و ابتکارات دانش آموزان در برنامه های این دهه مد نظر قرار گیرد.

ناصری خاطر نشان ساخت: استفاده از زبان هنر در تبیین دستاوردهای انقلاب برای دانش آموزان مفید و مؤثر بوده و در انتقال مفاهیم و مبانی انقلاب به آنها کمک خواهد کرد.

رییس کارگروه فرهنگیان و دانش آموزان ستاد دهه فجر استان گفت: در شرایط کنونی و تحریمی کشور بایستی برنامه ها بهره ور ولی کم هزینه باشد و استفاده حداکثری از منابع مالی مد نظر قرار گیرد.

ناصری با اشاره به تبیین گام دوم انقلاب به دانش آموزان توسط کارشناسان خبره در این ایام افزود: با توجه به ایام انتخابات ضمن دعوت برای مشارکت حداکثری مردم و حضور در انتخابات، از ورود به بحث های جناحی و ... جدا خودداری گردد.

او از نامگذاری برخی از مدارس استان به نام شهید سردار قاسم سلیمانی خبر داد و تصریح کرد: پیشنهاد نامگذاری دو باب آموزشگاه 12 کلاسه در شهرستان اردبیل و گرمی بنام این شهید بزرگوار به وزارت ارسال شده و در سایر نواحی و مناطق استان نیز در پروژه های جدید امکان اقدام مشابه وجود خواهد داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان نیز در این جلسه به تشریح برنامه های این دهه پرداخت و افزود: مراسم زنگ انقلاب اسلامی، حضور در راهپیمایی 22 بهمن، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در بین دانش آموزان و فرهنگیان، اجرای سرودهای همگانی، غبار روبی مزار شهدا، نشست ها و گفتمان های انقلاب اسلامی و ... از شاخص ترین برنامه هایی است که در این دهه در سطح تمامی مدارس استان برگزار خواهد شد.

سید غلامحسن خلیلی موسوی افزود: به منظور انسجام بخشی به برنامه های دهه فجر، کلیه معاونت ها و ادارات آموزش و پرورش برنامه های پیشنهادی خود را جهت تدوین و ساماندهی به این معاونت ارسال خواهند نمود.

او اظهار کرد: تمامی برنامه ها با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب به نسل جدید بوده و در این راستا استفاده از ظرفیت تشکل های دانش آموزی با تاکید بر محوریت مدرسه و دانش آموز مد نظر خواهد بود.

در این جلسه پرویز اصغری ، مدیر سازمان دانش آموزی استان هم به تشریح اهم برنامه های قابل اجرای سازمان دانش آموزی در طول دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی پرداخت وگفت: پویش دلنوشته های دانش آموزان بمناسبت شهادت سردار سرافراز اسلام شهیدسپهبد قاسم سلیمانی ، برگزاری مانور تشکیلاتی اعضا به تفکیک جنسیت با عنوان "یاوران انقلاب" ، عطر افشانی وغبار روبی مزارشهدا، حضور اعضای تشکیلات دانش آموزی ملبس به لباس تشکیلاتی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ، برگزاری انتخابات مجلس دانش آموزی و جشنواره مهارتهای تشکیلاتی و... از جمله برنامه هایی است که در سطح استان به مرحله اجرا درخواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار