امدادرسانی به ١٠٠ خودرو حادثه‌دیده در آذربایجان‌غربی

ارومیه (پانا) - معاون امداد و نجات هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: نیروهای امدادی این سازمان از ساعات ابتدایی بارندگی طی روز در جاده‌های مواصلاتی این استان به ١٠٠ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

کد مطلب: ۱۰۰۴۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
امدادرسانی به ١٠٠ خودرو حادثه‌دیده در آذربایجان‌غربی

رضا مسافر افزود: این خودروها در جاده‌های مواصلاتی شهرستان‌های ارومیه، سردشت، مهاباد، اشنویه، تکاب، شاهیندژ ، میاندوآب و سلماس گرفتار شده بودند و پنج تصادف نیز در این محروها وجود داشت که امدادگران در محل حادثه حضور یافتند و خدمات امدادی عرضه کردند.

وی اضافه کرد: ۴۰ نیروی امدادی و ۹ خودرو امدادی طی روز گذشته بکار گرفته شد تا به حادثه‌دیدگان ناشی از برف و کولاک امدادرسانی کنند.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه به طور میانگین در هر خودرو امدادرسانی شده حدود سه مسافر وجود داشت، گفت: در مجموع بیش از ٣٠٠ مسافر حادثه‌دیده طی این مدت در جاده‌های مواصلاتی این استان امدادرسانی شدند.

وی اطهار داشت: امدادرسانی تیم‌های امدادونجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی به حادثه‌دیدگان و خودروهای گرفتار در برف و کولاک از عصر روز گذشته شروع شد و تا پاسی از شب ادامه داشت.

مسافر ادامه داد: کمک به بستن زنجیرچرخ و بازگردان خودروهای منحرف شده به مسیر اصلی از جمله خدماتی است که نیروهای هلال‌احمر به مسافران ارائه کردند.

وی تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن فصل بارندگی‌ها مسافران باید زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی، سوخت کافی و لباس گرم به‌ همراه داشته باشند.

وی اظهار داشت: شهروندان گرفتار در کولاک می‌توانند با شماره ۱۱۲ این نهاد تماس بگیرند تا از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شوند.

اطلاع‌رسانی عمومی جهت افزایش آگاهی‌های مردم و به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی با مشارکت همکاران و امدادگران و سازمان‌های همکار و پاسخ‌گویی صحیح، به موقع و کامل به حوادث زمستانی از جمله اهداف سازمان هلال احمر در این ایام است.

امدادرسانی در تصادف‌های جاده‌ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیرچرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه‌ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال‌احمر در طرح زمستانی ارائه می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار