دلیل کاهش سهمیه‌های سوخت

تهران (پانا) - شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی طی اطلاعیه‌ای درباره نحوه صحیح سوخت‌گیری با کارت هوشمند سوخت شخصی، به انتشار برخی شایعات درباره کاهش سهمیه سوخت هنگام سوخت‌گیری پاسخ داد و برداشت زودهنگام کارت سوخت از دستگاه کارتخوان را دلیل کاهش سهمیه‌ سوخت عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
دلیل کاهش سهمیه‌های سوخت

به گزارش خبرآنلاین،افزایش انتقادهای مردمی از کاهش چندلیتری سهمیه‌های سوخت، بدون سوخت‌گیری و با ایراد نرم افزاری، موجب شد تا امروز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اطلاعیه جدیدی صادر کند.

متن این اطلاعیه بدین شرح است: "طراحی سامانه هوشمند سوخت برای جلوگیری از تخلف حاصل از بیرون کشیدن کارت حین سوخت‌گیری، بدین‌ شکل است که با وارد کردن کارت هوشمند سوخت در کارت‌خوان و مشخص شدن مقدار سهمیه، با آغاز سوخت‌گیری، ابتدا 3.99 لیتر از سهمیه کسر می‌شود و سوخت‌گیری آغاز می‌شود؛ پس از پایان پیمانه نخست، 3.99 لیتر دیگر از سهمیه کم می‌شود و دوباره سوخت‌گیری ادامه می‌یابد و این فرآیند به‌صورت پیمانه پیمانه تا پایان سوخت‌گیری ادامه خواهد داشت.

اگر در حین سوخت‌گیری کارت از کارت‌خوان بیرون کشیده شود، مقداری که باقیمانده 3.99 لیتر است از سهمیه آن کارت کسر می‌شود (برای نمونه اگر فرد 2 لیتر سوخت‌گیری کرده است و کارت را بیرون بکشد، 1.99 لیتر بیشتر از سهمیه آن کارت کم می‌شود) و اگر همان کارت، دوباره وارد همان کارت‌خوان شود، سهمیه‌ای که بیشتر از لیتراژ برداشت‌ شده از نازل کم شده است، به کارت برگردانده می‌شود.

تاکید می شود در صورت خارج کردن زودهنگام کارت سوخت از کارتخوان جایگاه، سوخت‌گیری قطع می‌شود و لیتراژ یاشده از سهمیه کسر می‌شود، بنابراین تنها به اندازه لیتراژ سوخت‌گیری شده، هزینه محاسبه خواهد شد.

شایان یادآوری است که هموطنان ابتدا کارت سوخت شخصی را داخل کارتخوان قرار دهند، سپس رمـز چهار رقمی آن را وارد کنند، نازل را بردارند و سوخت‌گیری را آغاز کنند، ‌پس از پایان سوخت‌گیری، نازل را به‌درستی سر جای خود قرار دهند و پس از مشاهده پیام «کارت را بردارید» کارت سوخت شخصی خود را از کارتخوان خارج کنند.

هموطنان عزیز توجه کنند که از برداشتن کارت سوخت شخصی خود از کارتخوان جایگاه عرضه سوخت پیش از قرار دادن نازل در جای خود، خودداری کنند."

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار