گزینه فعالسازی رمز پویای پیامکی در خودپردازها فعال است

تهران (پانا) - اخبار منتشره مبنی بر غیر فعال شدن قابلیت فعالسازی رمز پویای پیامکی از طریق خودپرداز صحت ندارد و گزینه فعالسازی رمز پویا از طریق اپلیکیشن و پیامک در دستگاه‌های خودپرداز در بانک‌ها فعال است.

کد مطلب: ۱۰۰۴۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
گزینه فعالسازی رمز پویای پیامکی در خودپردازها فعال است

در روزهای اخیر در فضای مجازی اخباری مبنی بر غیر فعال شدن قابلیت فعالسازی رمز پویای پیامکی از طریق دستگاه‌های خودپرداز منتشر شده که پیگیری خبرنگار ایبِنا از تمامی بانک‌هایی که سامانه رمزنگار پیامکی را از جمله بانک ملت، صادرات و ... ایجاد کرده‌اند نشان می‌دهد که این موضوع صحت ندارد و همچنان گزینه فعالسازی رمزنگار پیامکی از طریق خودپرداز فعال است. با فعالسازی این سیستم، با ارسال چهار رقم آخر شماره کارت به سرشماره اعلام شده توسط بانک عامل، رمز دوم یکبار مصرفی از سوی بانک با اعتبار ۱۲۰ ثانیه برای شما از طریق پیامک ارسال خواهد شد.

بر همین اساس، سیستم رمز دوم پویا پیامکی از سامانه هریم با سامانه پیامکی جداگانه‌ای که در کنار هریم نیز ایجاد شده تفاوت دارد و سامانه هریم به صورت واحد در تمامی شبکه بانکی پیاده سازی شده و قرار است از زمان اجرای طرح رمز دوم یکبار مصرف، رمز دوم پیامکی رایگان در اختیار شهروندان قرار دهد؛ هزینه پیامک در سامانه هریم را بانک‌ها بر اساس بودجه ارتقاء امنیت می‌پردازند و در این سرویس هیچ هزینه‌ای از شهروندان اخذ نمی‌شود.

در همین خصوص، حسین محمودی؛ مدیر اداره کل بانکداری شخصی و توسعه محصول بانک ملت در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به فعالسازی رمزنگار پیامکی گفت: آنچه که در خودپردازهای بانک ملت قابل مشاهده است، امکان فعالسازی رمز دوم پویا از طریق اپلیکیشن و پیامک وجود دارد و تغییر در سامانه خودپردازهای بانک ملت ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: بانک ملت و سایر بانک‌ها بر اساس تاکید بانک مرکزی و قوانین، هیچ هزینه را برای فعالسازی سامانه رمز پویا از طریق اپلیکیشن و پیامک حتی هزینه ارسال پیامکی رمز دوم دریافت نمی‌کنند؛ در خصوص سامانه رمزنگار پیامکی زمانی که مشتری بخواهد خواست پیامک رمز یکبار مصرف با ارسال چهار رقم پایانی شماره کارت به سرشماره واحد بانک کند، انتظار بر این بود که هزینه این پیامک که به سیستم اپراتور مربوط است، در صورتحسابشان درج نشود اما این موضوع قابل انجام نیست چرا که با توجه به ارسال پیامک پاسخ حاوی رمز یکبار مصرف، هزینه پیامک بانک دو برابر می‌شود.

مدیر اداره کل بانکداری شخصی و توسعه محصول بانک ملت خاطر نشان کرد: راهکار شبکه بانکی برای دریافت کاملا رایگان و آسان رمز دوم پویا بر بستر پیامک، استفاده از سامانه هریم است که این سامانه در بانک ملت عملیاتی شده و شهروندان با فشردن دکمه درخواست رمز پویا در صفحات خرید و پرداخت اینترنتی می‌توانند رمز یکبار مصرف دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار