در نشست صمیمی کارکنان معاونت برنامه‌ریزی با وزیر آموزش و پرورش؛

اللهیارترکمن تاکید کرد: لزوم ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه

تهران (پانا) - نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با کارکنان معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع صبح امروز در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
اللهیارترکمن تاکید کرد: لزوم ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در این نشست گفت: «این معاونت یکی از شالوده‌های وزارت‌ آموزش و پرورش است و کوچک‌ترین کوتاهی در آن باعث مشکلات بسیاری می‌شود. معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع مسوول همه نداشته‌های آموزش و پرورش است. این معاونت با علائق و‌ سلائق‌ مختلفی روبه‌رو است، به طوری که حدود ۳۰ هزار درخواست در طول سال فقط از افراد حقیقی به دست ما می‌رسد و درخواست‌های صنفی خود را مطرح می‌کنند.»

علی اللهیار ترکمن ادامه داد: «در مدت فعالیت‌مان، برنامه‌ریزی خود را بر روی علت‌یابی قرار داده‌ایم. اگر ما غبارها را کنار بزنیم و مسائل و مشکلات را هویدا کنیم، نسل‌های بعدی در وزارت آموزش و پرورش فرصت بهتری برای انجام کار خواهند داشت. خوشبختانه فهرست مشخصی اکنون از علت‌های مختلف شناسایی شده است.»

او افزود: «از ابتدای سال ۹۹ که ستاد برنامه هفتم توسعه را در معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع راه‌اندازی خواهیم کرد، تمام تلاش خود را می‌کنیم تا جایگاه مناسبی را برای وزارت آموزش و پرورش تعریف کنیم.»

اللهیار ترکمن به برخی مشکلات و خلأهای موجود در حوزه نظام آموزشی اشاره کرد و گفت: «با سابقه ۱۱۰ سال قانون‌گذاری در کشور، هنوز الگویی مشخص و نظام برنامه‌ریزی توسعه آموزش و پرورش را شکل نداده‌ایم. رشد جمعیت دانش‌آموزی در دهه ۶۰ و ۷۰ منجر به استانداردزدایی شد و هدف فقط حضور آموزش و پرورش در نقاط مختلف کشور بود و اکنون با استانداردها فاصله داریم. همچنین فرآیند تبدیل هزینه به سرمایه با مشکل مواجه است و در وزارت آموزش و پرورش زیاد مشخص نیست، نمی‌توانیم بگوییم فردی که از آموزش و پرورش دیپلم می‌گیرد به چه سرمایه‌ای تبدیل می‌شود.»

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: «آموزش و پرورش منافع اجتماعی ایجاد می‌کند اما آموزش عالی منافع فردی؛ آموزش و پرورش باید شغل‌محور فعالیت و برنامه‌ریزی کند اما متاسفانه فعلا شاغل‌محور است. معاونت برنامه‌ریزی با این شرایط خود را وفق دهد و در چنین شرایطی فعالیت می‌کند. وضعیت بسیار پیچیده است و نیاز به یک نگاه عمیق و حمایت دارد.»

اللهیار ترکمن در ادامه افزود: «برنامه هفتم توسعه در دوره آموزش و پرورش آقای حاجی‌میرزایی تدوین می‌شود و امیدواریم برنامه هفتم به گونه‌ای تدوین شود که با کمک همه مجموعه و همه افراد، آموزش و پرورش به جایگاه واقعی خود دست یابد. در این مسیر هم قطعا کمک فکری معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع در ستاد و استان‌ها بسیار موثر خواهد بود.»

در ادامه این نشست، چند نفر به نمایندگی از دفاتر امور اداری و تشکیلات، برنامه، بودجه و مدیریت منابع، اداره برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات، دفتر امور مالی و ذی‌حسابی، دفتر تعاون و پشتیبانی با توضیح مختصری از فعالیت‌های دفاتر مذکور، مهمترین نظر و پیشنهادهای خود را با وزیر آموزش و پرورش در میان گذاشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار