برگزاری کارگاه داستان نویسی دبیران ادبیات فارسی دوره دوم متوسطه شهرستان امیدیه

امیدیه (پانا)- کارگاه آموزش داستان نویسی با محوریت شناخت عناصر داستان کوتاه با همکاری سرگروه ادبیات فارسی (دوره دوم متوسطه ) و با حضور دبیران ادبیات فارسی در سالن هنرستان کار و دانش دخترانه حدیث برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه داستان نویسی دبیران ادبیات فارسی دوره دوم  متوسطه شهرستان امیدیه

در این کارگاه سعید شعبانی دبیر زبان و ادبیات فارسی و داستان‌نویس تعریف جامعی را از میان تعاریف ارائه شده در داستان به همکاران معرفی کرد ، و در این خصوص گفت: این تعریف برداشتی ازتعریف ادگار آلن می باشد، یعنی متن کوتاهی که برشی کوتاه از زندگی است و حول محور مشخص با زمان و شخصیت‌های محدود تاثیر واحدی را القا می‌کند.

شعبانی با اشاره به اینکه آشنایی با داستانهای مدرن ، شیوه های نوین آغاز داستان و شخصیت پردازی در داستان آموزش داده خواهد شد، ادامه داد: داستان به دو نوع کلی تقسیم می شود : داستان کلاسیک و داستان مدرن ، سپس به ساختار داستان کلاسیک پرداخت.

در این راستا با رسم نمودار هرم فریتاک عناصر داستان کوتاه را که شامل پیرنگ ، زاویه دید، شخصیت پردازی ، کشمکش، تعلیق و ... نشان داد.

و در پایان منابع زیر از جمله : عناصر داستان اثر جمال میرصادقی ، قصه نویسی اثر رضا براهنی و داستان کوتاه در ایران اثر حسین پاینده را معرفی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار