سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب بصورت غیرمجاز در استان تهران مصرف می‌شود

تهران (پانا) - به‌گفته معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به مصرف غیرمجاز ۲ درصد از کل آب تهران سالیانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب بصورت غیرمجاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب بصورت غیرمجاز در استان تهران مصرف می‌شود

به‌گزارش ایرنا، محمدرضا کرمی‌نژاد اظهار کرد: تعداد انشعاب‌های غیرمجاز میانگین در این استان سالیانه ۱۲ هزار فقره است که بیشتر در حواشی استان تهران ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز است که افراد بدون پرداخت پولی استفاده می‌کنند.

او افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی و به شبکه آب این استان پیوسته است این در حالیست که ۱۲ هزار انشعاب غیرمجاز دیگر نیز شناسایی شده است که عوامل این شرکت بسیج شده‌‌اند تا نسبت به وضعیت آنها تعیین و تکلیف کنند.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: شناسایی و اصلاح شبکه آبرسانی بسیار هزینه‌بر است که از افرادی که اقدام به این کار می‌کنند جریمه دریافت می‌شود ضمن این که مواردی نیز به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

او با اشاره به این که انشعاب‌های غیرمجاز آب به تاسیسات آبرسانی خسارت وارد می‌کند گفت: این انشعاب‌ها باعث آلودگی شبکه توزیع، شکستگی، کاهش فشار آب در شبکه، اسراف زیاد آب، ترویج فرهنگی و اقتصادی نامناسب بین سایر مشترکان آب می‌شوند.

کرمی‌نژاد تاکید کرد: در صورت مشاهده انشعاب غیرمجاز، این انشعاب از مدار خارج شده و به شبکه شهری متصل می‌شود.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این که در شهر تهران چهار میلیون و ۳۰۸ انشعاب مجاز وجود دارد گفت: این انشعاب‌ها ۹۴.۴ دهم جمعیت تحت‌پوشش قرار می‌دهد همچنین در استان تهران نیز حدود ۶ میلیون انشعابات مورد استفاده قرار گرفته است.

او اضافه کرد: یک میلیارد و ۴۱۶ میلیون متر مکعب در سال در این استان آب تصفیه می‌شود که حدود ۲۵ درصد حجم کل آب کشور در این استان تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد همچنین در روزهای پیک مصرف (تابستان) حدود ۵۲ هزار لیتر در ثانیه آب مصرف می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار