کارگاه های توانمند سازی مربیان پیش دبستانی منطقه 7

تهران (پانا) - فعالیتهای پایه مربی محور، فعالیت های پیرو کودک محوردر کارگاه های توانمند سازی مربیان پیش دبستانی منطقه 7 توسط مولفان کتب پیش دبستانی آموزش داده شد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه های توانمند سازی مربیان پیش دبستانی منطقه 7

کارگاه های توانمند سازی مربیان پیش دبستانی با تیم مولفان و تدوین گران کتب ماهان و ماهور در محل دبستان دهقان منطقه 7 اجرا گردید. در نشست اول این کارگاه مباحث زیر مطرح شد.

فعالیتهای پایه عامل شکل گیری فعالیتهای پیرو در نوآموز است. فعالیتهای پایه مانند: قصه، شعر،اردو،بازدید، گفتگو و پرسش و پاسخ، طراحی و آزمایش که فعالیتهای مربی محور به فعالیتهایی اطلاق می شود که توسط مربی سازماندهی می شود.

اولین فعالیت (مشاهده) باید به گونه ای طراحی شود که علاوه بر استفاده از حواس پنجگانه از ابر حس ها (ترکیب ذهنی چند حس) نیز استفاده شود و در آخر فعالیت آزمایش کردن بچه ها میتوانند به بهترین نحو تشخیص دهند.

فعالیت بعدی، قصه در این فعالیت مربی میتواند آموزشهای خود را بصورت غیر مستقیم از این طریق به بچه ها منتقل کند. قصه ای روی بچه ها اثر می گذارد که زمان آن گذشته باشد .لحن بیان ، حرکات بدنی ، ارتباط چشمی و ادبیات سکوت مربی بر نوآموزان موثر است.

همچنین در این جلسه در مورد اختلالات رفتاری، شنیداری و دیداری نوآموزان صحبت شد و اینکه درصورت عدم درمان یا درمان نامناسب صدمات جبران ناپذیری در آینده خواهند دید.

فعالیتهای پیرو مانند:نمایش خلاق، نقاشی، کاردستی، مشاهده و آزمایش. همچنین در طراحی فعالیت چند آیتم مهم وجود دارد:انتظارات- هدف کلان- هدف خرد- عناصر مغزی نخاعی و هوش های چند گانه که شامل این موارد است: هوش بین فردی، هوش فردی، هوش کلامی، هوش فلسفی، هوش منطقی و ...

عناصر مغزی نخاعی، از طریق تقویت مغز و سلولهای عصبی باعث تقویت و بکارگیری اعصاب پاراسمپاتیک و سمپاتیک و فعالیت دو نیمکره مغز خواهد شد.در ادامه جلسه اینطوربیان شدکه در نهایت مربی پیش دبستانی باید با طراحی فعالیتها و همه ی اقداماتی که در کلاس خود انجام میدهند، نوآموز را برای زندگی آینده پرورش دهند و این نوآموز برای موفقیت در آینده نیازمند یادگیری مهارت های زندگی و تقویت چهار مهارت مهم است: گفتگو- تفکر انتقادی- خلاقیت- کار گروهی

در مورد ویژگی کاردستی گفته شد که از صفر تا صد کار توسط خود کودک انجام گیرد و هیچ معیاری برای زیبایی کاردستی وجود ندارد.

درپایان جلسه در مورد ارزیابی نوآموزان، بیان شد که ارزیابی باید توسط نوآموزان، همسالان و خانواده ها صورت گیرد و ارزیابی مربی باید بصورت تکوینی باشد و بر اساس سیر زمانی نوآموز و عملکرد او را نسبت به خود نوآموز توصیف کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار