فعالیت ۸۰ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل گفت: در حال حاضر ۸۰ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان فعال هستند.

کد مطلب: ۱۰۰۴۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۸۰ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان اردبیل

پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل درجریان بازدید از سالن‌های مطالعه کتابخانه مرکزی اردبیل گفت: کتابخانه‌های عمومی در تامین فضاهای مطالعاتی برای دانش‌آموزان و دانشجویان برای مطالعه کتاب‌های درسی تمام تجهیزات و امکانات خود را در اختیار این قشر از افراد جامعه قرار داده‌اند.

او با بیان اینکه سالن‌های مطالعه موجود در کتابخانه‌های عمومی قادر به پاسخگویی به این نیاز گسترده در استان نیست، افزود: سالن‌های مطالعه جهت استفاده محققان ، پژوهشگران و مطالعه‌کنندگان کتاب‌های عمومی در نظر گرفته شده و با توجه به کمبود فضاهای مطالعاتی سیل گسترده مطالعه کنندگان به سمت کتابخانه‌های عمومی روانه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: در حال حاضر ۸۰ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان فعال هستند و سالن‌های مطالعه این کتابخانه‌ها در مقابل مراجعه‌کنندگان پرشمار از ظرفیت کمتری برخوردارند.

او تصریح کرد: در سال‌های اخیر راه‌اندازی قرائت خانه‌های خصوصی نیز مورد توجه قرار گرفته و موسسات خصوصی با ورود به این بحث نسبت به اخذ مجوزهای لازم از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بر اساس استانداردهای تعیین شده می‌توانند نسبت به راه‌اندازی قرائت‌خانه‌های خصوصی اقدام کنند.

رضاقلیزاده با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی در راستای رسالت خود به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برنامه‌های متنوع فرهنگی، کتابخوانی، معرفی کتاب، نقد و بررسی و رونمایی از کتاب‌ها را در این در این سالن‌ها برگزار می‌کنند، افزود: در حال حاضر به طور متوسط در هر هفته بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود که اجرای این برنامه‌ها در سالن‌های مطالعه مشکلاتی را برای مطالعه‌کنندگان کتب درسی به وجود می‌آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار