گسترش و تعمیق ارزش های انقلاب اسلامی از مهمترین اهداف تاسیس نهاد امور تربیتی است

مشهد (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در اولین جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و تاسیس نهاد امور تربیتی، گسترش و تعمیق ارزش های انقلاب اسلامی و حراست از مرزهای اعتقادی دانش آموزان و فرهنگیان را از مهمترین اهداف تاسیس و تشکیل این نهاد مقدس دانست.

کد مطلب: ۱۰۰۴۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
گسترش و تعمیق ارزش های انقلاب اسلامی  از مهمترین اهداف تاسیس  نهاد امور تربیتی است

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این جلسه گفت: نهاد مقدس امور تربیتی یادگار شهیدان رجایی و باهنر است که در هشتم اسفند ماه ۵۹ تاسیس و تشکیل گردید.

وی افزود: سند تحول بنیادین نقشه راه ما در آموزش و پرورش است و در این سند بر رویکرد فرهنگی بسیار تاکید شده است و باید مدرسه به یک نهاد فرهنگی و تربیتی تبدیل شود و از آموزش زدگی صرف فاصله گرفت و نقش مربیان پرورشی در این بین بسیار حائز اهمیت است.

خدابنده تصریح کرد: تربیت هویت ساز و شخصیت ساز است و این هویت در مدرسه و کلاس شکل می گیرد و توجه به هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی مورد تاکید است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: در تعلیم و تربیت تمام ساحتی ابعاد مختلف تربیتی مدنظر قرار گرفته و توجه به مقوله تربیت در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های آموزش و پرورش بسیار جدی گرفته شده است.

وی در ادامه گسترش ارزش های انقلاب اسلامی و تعمیق این ارزش ها و حراست از مرزهای اعتقادی دانش آموزان و فرهنگیان را از مهمترین اهداف تاسیس و تشکیل نهاد مقدس امور تربیتی دانست.

خدابنده تاکید کرد: ارزش ها، اعتقادات و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی باید به نسل های آینده منتقل شود و مدرسه بهترین مکان و مربیان پرورشی بهترین افراد در جهت تحقق این مهم هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: نقش امور تربیتی در ایام جنگ تحمیلی نقشی بی بدیل بود و مربیان پرورشی در ابتدای پیروزی انقلاب در شکل گیری شاکله اصلی بسیج و همچنین ایجاد شور و شوق و اعزام دانش آموزان و فرهنگیان به جبهه ها نقش مهمی ایفا کردند.

وی افزود: باید تلاش کنیم از ارزش ها فاصله نگیریم و با پرهیز از آمارزدگی و کمی گرایی و تاکید بر کیفیت گرایی در مقوله فعالیت های تربیتی و پرورشی گام برداریم.

خدابنده در پایان تکریم مربیان پرورشی، دیدار مربیان و معاونان پرورشی با تولیت آستان قدس رضوی، سخنرانی روسای ادارات آموزش و پرورش در پیش از خطبه های نماز جمعه، برگزاری دوره های آموزش نیروی انسانی و آیین هایی جهت معرفی، اشاعه و ترویج سیره شهید سلیمانی به دانش آموزان را از جمله اقداماتی است که در هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی در ادارات آموزش و پرورش و مدارس سطح استان انجام خواهد شد.

قابل ذکر است در ابتدای جلسه علیرضا مالک اشرفی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هفته امور تربیتی یادآور شهیدان رجایی و باهنر است و نهاد مقدس امور تربیتی مولود ذهن و اندیشه این دو شهید بزرگوار است و نقش مربیان پرورشی در عرصه های مختلف انقلاب نقشی بی بدلیل بوده است.

وی افزود: در آموزش و پرورش خراسان رضوی حدود شش هزار نفر به عنوان معاون و مربی پرورشی و مشاور در گستره فعالیت های پرورشی، فرهنگی و تربیتی مشغول به فعالیت هستند.

مالک اشرفی حضور در پایان حضور در مدارس جهت تجلیل از معاونان و مربیان پرورشی و مشاوران، دیدار با خانواده معزز ۲۴ شهید امور تربیتی استان، تجلیل از پیشکسوتان عرصه امور تربیتی و غبارروبی مزار شهدا در هفته امور تربیتی را از جمله اقداماتی عنوان کرد که در هفته فوق انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار