افزایش 600 میلیون تومانی اعتبارات بخش ایاب و ذهاب و توانبخشی دانش‌آموزان استثنایی

شیراز (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان استثنایی کشور ازافزایش اعتبارات بخش ایاب و ذهاب و توانبخشی دانش‌آموزان استثنایی شیراز تا حدود 600 میلیون تومان خبر داد و افزود: به دنبال افزایش اعتبارات آموزش و پرورش در حوزه استثنایی کشور تا مرز 500 میلیارد ریال هستیم.

کد مطلب: ۱۰۰۴۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 600 میلیون تومانی اعتبارات بخش ایاب و ذهاب و توانبخشی دانش‌آموزان استثنایی

سید جواد حسینی در حاشیه بازدید از اولین مرکز جامع مشاوره و توانبخشی دانش‌آموزان استثنایی کشور در شیراز، این مرکز را اولین و جامع‌ترین مراکز در ابعاد خدمات مشاوره و راهنمایی به خانواده‌ها و دانش‌آموزان، بازی درمانی، تمرین درمانی، فیزیوتراپی و دندانپزشکی دانست و افزود: این مرکز به لحاظ مکان استقرار و خدمات در سطح عالی و استانداری است که می تواند به عنوان یک مرکز الگو برای ساخت این گونه مراکز در سطح کشور مطرح شود .

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان استثنایی کشور گفت: این مرکز به لحاظ مکان استقرار و خدمات در سطح عالی و استانداردی است که می‌تواند به عنوان یک مرکز الگویی برای ساخت این گونه مراکز در سطح کشور مطرح شود .

او با اشاره به اینکه تهیه تجهیزات جدید باعث ایجاد دنیای متفاوتی پیش‌روی دانش‌آموزان استثنایی خواهد شد، گفت: دستگاه هوشمندی که برای نابینایان طراحی شده حدود 23 میلیون تومان به ازاء هر نفر هزینه دارد که برای بیش از 2 هزار نابینای مرکز 46 میلیارد تومان هزینه خواهد داشت .

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان استثنایی کشور عنوان کرد: اگر هزینه این دستگاه هوشمند مخصوص نابینایان از بخش دولتی و خیرین تامین شود بر اساس نظریه امتداد، امتداد چشم نابینایان خواهد شد که یک دنیای کاملا روشنی را برایشان تصویر میکند.

حسینی با اشاره به نهضت بریل‌آموزی و زبان اشاره گفت: ما به دنبال استفاده از این ابزارها برای کمبود نیازهای دانش‌آموزان با نیاز ویژه و جبران آن هستیم.

نخستین مرکز جامع مشاوره و توانبخشی دانش‌آموزان استثنایی کشور در شیراز با نام مجید راهبی، در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار