ضرورت ارتباط الکترونیکی گمرک و اتاق بازرگانی برای تسریع در مبادلات تجاری

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: ارتباط الکترونیکی گمرکات و اتاق بازرگانی استان ها برای تسریع در مبادلات تجاری ضروری است.

کد مطلب: ۱۰۰۴۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ارتباط الکترونیکی گمرک و اتاق بازرگانی برای تسریع در مبادلات تجاری

اکبر بهنام جو در نشست با وزیر نیرو که با هدف بررسی آخرین وضعیت تجارت با اوراسیا برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به راه اندازی بار انداز ریلی و ایجاد شهرک گلخانه ای به وسعت یک هزار و ۶۰۰ هکتار در استان اردبیل آینده تراز تجارت با اوراسیا از این استان امیدوار کننده است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران هم میزان صادرات از ۵ آبان تا ۲۰ دی ماه را ۲۵۰ میلیون دلار اعلام و اظهار کرد: از این میزان ۵۹ میلیون دلار یعنی ۲۳ درصد شامل تخفیفات اعطایی اوراسیا شده است.

حمید زادبوم افزود: واردات از کشورهای اوراسیا نیز ۴۷۳ میلیون دلار بوده که از این مقدار ۴۱۰ میلیون دلار یعنی ۸۳ درصد شامل تخفیفات این اتحادیه بوده است.

او بیان کرد: اقلام وارداتی اکثرا کالاهای اساسی از جمله روغن آفتابگردان،جو، ذرت، تخته، لاشه گوشت، لوبیا و عدس بوده است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: گاز، کیوی، پسته، خیارشور، سیب و پرتقال از جمله اقلام صادراتی ما به این اتحادیه بوده است.

زادبوم گفت: در این مدت ۴ هزار و ۱۶۱ عدد گواهی مبدا به مقصد کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا توسط ۲۱ اتاق بازرگانی کشور صادر شده است.

در این جلسه استانداران استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، خوزستان، فارس، گلستان، مازندران و کرمان و معاون وزیر صنعت ، رئیس کل گمرک ، مشاور ویژه وزیر و مدیرکل اقتصادی وزارت خارجه ، نماینده جهاد کشاورزی ، نماینده استاندارد ، مدیران و نمایندگان وزارتخانه ها و ارگان های مربوطه در خصوص اورآسیا شرکت داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار