تصویب فاز دوم چهارچوب طراحی شهری یکپارچه‌ی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه

ارومیه (پانا) - فاز دوم چهارچوب طراحی شهری یکپارچه‌ی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه به تصویب شورای‌عالی معماری و شهرسازی ایران رسید.

کد مطلب: ۱۰۰۴۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تصویب فاز دوم چهارچوب طراحی شهری یکپارچه‌ی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه

مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در فاز دوم این طرح، جزئیات کامل فضا‌های سبز، پارک موزه‌ها، بخش‌هایی از فضا که نیاز به نگهداری و مرمت دارند و قسمت‌هایی که با رویکرد جدید مسکونی طراحی شده‌اند، مشخص شده است و به زودی با تعیین سازمان اجرایی، طرح با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان، مدیریت شهری و ارتش جمهوری اسلامی ایران وارد مرحله‌ی عملیاتی می‌شود.


سیدمحسن حمزه‌لو گفت:کلیات طرح یکپارچه اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه در فاز نخست تدوین و به تصویب شورای‌عالی معماری و شهرسازی ایران رسید.

گفتنی است که اراضی و مجموعه بنا‌های پادگان لشکر ۶۴ ارومیه در فهرست آثار ملی ثبت شده و احیای ارزش‌های فضایی موجود با توجه به سابقه‌ی تاریخی و ظرفیت‌های زیست بومی از مهم‌ترین دستاورد‌های اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه به شمار می‌رود.



این اراضی به عنوان یکی از قلمرو‌های عمومی شهری در پیوند با هویت فرهنگی و بافت تاریخی شهر ارومیه مطرح است و ساماندهی اراضی در چهارچوب ضوابط و مقررات، سطوح و تراکم مصوب شورای‌عالی معماری و شهرسازی انجام می‌شود.



پانزدهمین جلسه‌ی شورای‌عالی معماری و شهرسازی ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار آذربایجان غربی، مدیر کل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران و متخصصان حوزه معماری و شهرسازی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار