فرصت‌های تجاری میان استان آذربایجان غربی و اقلیم کردستان را دریابیم

ارومیه (پانا) - استان آذربایجان غربی بخصوص مرکز استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و پتانسیل‌های اقتصادی یکی از پتانسیل‌های بالا برای توسعه تجارت خارجی کشورمان است که باید از این فرصت بخصوص برای توسعه صادرات به اقلیم کردستان به‌خوبی استفاده کنیم.

کد مطلب: ۱۰۰۴۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
فرصت‌های تجاری میان استان آذربایجان غربی و اقلیم کردستان را دریابیم

فرماندار ارومیه در این زمینه با تاکید بر اینکه شهرستان ارومیه ظرفیت‌های فراوانی در زمینه گردشگری و تجاری دارد، عنوان کرد: این شهرستان با بیش از یک میلیون نفر، آمادگی کامل برای ارائه خدمات به شهروندان اقلیم کردستان عراق و ظرفیت‌های سرمایه گذاری در این حوزه را دارد.

علیرضا ملامحمدی‌زاده اظهار کرد: بی‌تردید مسئولان این اقلیم خاطرات بسیار خوشایندی از جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان‌غربی و به ویژه شهر ارومیه دارند.

او تصریح کرد: بنابراین باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد تا سبب خیر و برکت برای هر دو طرف ایجاد شود.

رئیس سازمان همیاری‌ شهرداری‌ آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در یک دهه اخیر شاهد رشد و پیشرفت فراوانی در عرصه‌های مختلف بوده است افزود: این رشد و پیشرفت ارتباط مستقیمی با تولید قدرت داخلی و منطقه‌ای دارد که همین امر روندی در ادامه راه خواهد بود.

حسین پزشکیان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتباطات گسترده‌ میان ایران و اقلیم کردستان تاکید کرد: این دو منطقه از دیرباز دارای مبادلات فراوانی با یکدیگر بوده‌اند که اصلی‌ترین عامل آن نزدیکی فرهنگ و تمدن مردمان منطقه است و امروز هم می‌توان از این امتیاز به خوبی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی، همکاری‌های فراوانی با کشور عراق دارد اظهار کرد: هم‌اکنون ارتباط تنگاتنگی در حوزه برق، گاز، انرژی، تجارت و حوزه فنی مهندسی با این کشور همسایه وجود دارد و باید از ظرفیت‌های موجود در حد مناسب بهره برد.

رئیس سازمان همیاری‌ شهرداری‌ آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: اقلیم کردستان عراق 17 درصد کل بودجه عراق را دریافت می‌کند و از سوی دیگر می‌تواند روزانه 250 هزار بشکه نفت را به فروش برساند. بنابراین همکاری‌های دوجانبه با این اقلیم به سود ایران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار