رییس آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری : طراحی نقشه راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی درآموزش وپرورش

شهرری(پانا) -آموزش و پرورش نقشه راهی را طراحی کرده که شایسته است همه سازمان‌ها و نهادها در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی پشت سر آموزش و پرورش حرکت و نیازها را مرتفع کنند. این خبر را رییس آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ری عنوان کرده است.

کد مطلب: ۱۰۰۴۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
رییس آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری : طراحی نقشه راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی درآموزش وپرورش

علی‌یزدان‌پناه رییس آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ری در گفت و گو با پانا شهرستانهای استان تهران با اشاره به اینکه تعدد مراکز و سازمان‌ها در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موجب بروز مشکلاتی در این بخش شده، اظهار کرد: هفده تا بیست نهاد دولتی در زمینه مقابله و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی با دبیری آموزش و پرورش و مدیریت و راهبردی وزارت کشور متولی هستند.

او در ادامه افزود: هیچ سازمان و نهادی مانند آموزش و پرورش به دلیل نوع کار خود، توان مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان را ندارد.

این‌ مقام مسئول‌خاطرنشان‌کرد: با توجه به اینکه نود و هفت تا نو دو نهدرصد دانش آموزان در سن تحصیل هستند این مساله موجب افزایش اهمیت و توجه ویژه به نظام آموزشی در امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

او نقش نظام آموزشی را در کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مهم دانست و تاکید کرد: امروزه کارها و برنامه‌های فرهنگی و تربیتی مساله محور بوده و بر اساس حل مساله انجام می شود.

یزدان‌پناه ادامه داد: تاکنون برگزاری اردوها برای اوقات فراغت و همدلی بوده اما امروزه برگزاری این اردوها برای پیشگیری از آسیب‌ها و کاهش حس انزوا و طرد شدگی از جمع، کاهش میزان استرس و اضطراب فردی و مساله محوری است وادامه داد، مربیان پرورشی فعالیتهای مختلفی را انجام می دهند اما تعداد آنها در تکمیل ماموریت، کافی نبوده و در این حوزه با کمبود روبرو هستیم.

رییس‌ آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ری اضافه کرد: ریشه آسیب‌های اجتماعی، بر هم خوردن توازن انتظارات از جامعه است، امکانات در جامعه، سطح توقعات، نیازها و انتظارات را برآورده نمی کند و با هم همسان نیستند و آسیب‌های اجتماعی به سهم خود نشانگر پوست‌اندازی اجتماعی هستند.

او علت ایجاد آسیب‌های اجتماعی را سرخوردگی عنوان کرد و یادآور شد: افرادی که درگیر آسیب‌های اجتماعی هستند از نظر هوش، اقتصاد و خانواده در سطح متوسط به بالای جامعه قرار دارند.

یزدان‌پناه افزود: آسیب‌های اجتماعی اگر چه از لحاظ ماهیتی شوم و ناخوشایند بوده اما قابل کنترل و مهار شدنی هستند.

خبرنگار:حنا عباسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار