سید علی شفیعی مدیر کل ثبت احوال استان زنجان:

بیماری‌های قلبی عروقی عامل بیش از 43 درصد از مرگ و میر زنجانی‌ها

زنجان (پانا) - به گفته سید علی شفیعی مدیر کل ثبت احوال استان زنجان ۴۳.۲ درصد از مرگ و میرها در استان زنجان به دلیل بیماری‌های قلبی عروقی روی داده است.

کد مطلب: ۱۰۰۴۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
بیماری‌های قلبی عروقی عامل بیش از 43 درصد از مرگ و میر زنجانی‌ها

سید علی شفیعی گفت: درنه ماهه امسال برابر با 3هزارو 774 واقعه وفات رخ داده که به طور متوسط روزانه 13 واقعه فوت در استان به ثبت رسیده است .

او عنوان کرد: یکی از شاخصه های توسعه یافتگی ،دستیابی به اطلاعات بروز و متقن می باشد دراین راستا در نه ماهه امسال 99.32 درصد وفات ها در مهلت قانونی ثبت تا یکسال پس از وقوع به ثبت رسیده است .

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد: طی نه ماهه امسال تعداد وفات ثبت شده در مناطق شهری و روستایی این استان به ترتیب 2393 و 1381 مورد بوده است.

او به لحاظ تفکیک جنسیت و منطقه نیز بیان کرد: طی این مدت 1346 مرد و 1047 زن در مناطق شهری و 792 مرد و 589 زن در مناطق روستایی این استان فوت شده اند.

این مقام مسئول افزود: تعداد فوت جاری ثبت شده روزانه نیز طی مدت یاد شده به طور متوسط برابر با 13 واقعه است که به طور تقریبی در هر 2 ساعت یک واقعه وفات به ثبت رسیده است.

شفیعی خاطرنشان کرد: بیماری‌های قلبی عروقی با 43.2، بیماری‌های سرطان و تومورها با 11.4 و بیماری‌های دستگاه‌تنفس 8.5 درصد همواره سه دلیل عمده فوت در نه ماهه در این استان بوده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار