ارابه مرگ درمدارس یزد + فیلم

یزد(پانا)- استفاده گسترده از موتورسیکلت توسط دانش آموزان فاقد گواهینامه به یکی از معضلات کنونی مبدل شده است.

کد مطلب: ۱۰۰۴۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
ارابه مرگ درمدارس یزد + فیلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرپرست پلیس راهور استان یزد در این باره گفت: دانش آموزان گواهینامه استفاده از موتورسیکلت را ندارند، اما استفاده از آن درمدارس رایج است.
سرهنگ زارع افزود: آمار هشت ماهه نخست امسال نشان می‌دهد که افراد کم سن و سال بیشترین قربانیان استفاده از موتور سیکلت در استان یزد هستند.
وی ادامه داد: از ۳۵ فوتی راکبان موتور سیکلت، ۸ نفر آن‌ها زیر ۲۰ سال سن داشتند.
مدیر یکی از هنرستان‌های شهر یزد هم اظهار داشت: ۴۰۰ دانش آموز این مدرسه سنی پایین‌تر از ۱۸ سال دارند، اما متاسفانه ۱۰۰ دانش آموز با سن غیرقانونی، از موتور سیکلت استفاده می‌کنند.
اما با این وجود استفاده از موتورسیکلت در مدارس همچنان ادامه دارد و خانواده‌ها با فشار فرزندان یا عدم تمایل به پرداخت هزینه سرویس، موتور را برای فرزندان خود خریداری می‌کنند.
یکی از مهمترین راهکار‌ها برای حل این مشکل، اطلاع رسانی و آموزش است.
مدیر یکی از هنرستان‌های یزد در این باره گفت: یک پنجم دانش آموزان این مدرسه با موتور سیکلت به مدرسه می‌آیند وهمه ارگان‌ها و نهاد‌ها باید دست به دست هم دهند تا فرهنگ درست را در بین دانش آموزان جا بیاندازند.
مدیر یکی دیگر از مدارس یزد اظهار داشت: دعوت از کارشناسان ترافیک و آموزش نکات مهم و توصیه‌هایی به دانش آموزان برنامه‌ای است که برای آگاه سازی دانش آموزان با خطرات موتور سواری اجرا می‌شود.
وی افزود: شهرداری و اتوبوسرانی می‌توانند اتوبوس یا سرویس رایگان در اختیار دانش آموزان قرار دهد.
دانافر مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد هم از تمهیدات این نهاد خبر می‌دهد و ادامه داد: برای دانش آموزانی که به دلیل شرایط بد اقتصادی از موتور سیکلت به جای سرویس استفاده می‌کنند تمهیداتی اندیشیده می‌شود.
سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد هم درباره اقدامات پیشگیرانه پلیس گفت: نداشتن کلاه ایمنی، نداشتن گواهینامه و حرکات خطرناک خط قرمز پلیس است و با راکبان متخلف برخورد قانونی می‌شود.
سرهنگ زارع اظهار داشت: در مرحله اول وسیله نقلیه توقیف و پس از آن برای راکبان متخلف، کلاس آموزشی برگزار می‌شود.
وی تأکید کرد: فرهنگ سازی عامل مهمی است که با همکاری والدین، آموزش و پرورش و پلیس راهنمایی و رانندگی انجام پذیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار