مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد:

تمام محورهای استان یزد باز است

بارش برف در همه جاده‌های یزد

یزد(پانا)- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: در حال حاضر تمام محورهای استان یزد حتی محورهای روستایی باز است و تردد در آن جریان دارد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تمام محورهای استان یزد باز است

علی علیخانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش گسترده برف در تمام محورهای استان یزد اظهار داشت: به لطف خدا از شب گذشته تاکنون بارندگی در سطح تمام محورهای مواصلاتی استان یزد را شاهد بودیم.

وی افزود: در گردنه‌های یزد شیراز معروف به گردنه علی آباد، گردنه یزد انار، نائین اردکان و سایر مسیرهای استان، بارش‌ها به صورت برف بوده و در همه گردنه‌ها راهداران مستقر شده‌اند.

علیخانی عنوان کرد: حدود سه چهارم محورهای استان یزد و بیشتر محورهای روستایی نظیر نیر، سخوید، منشاد، ده بالا و کل شهرستان تفت دارای بارش برف هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با بیان اینکه راهداران در تمام این محورها مستقر شده‌اند و اقدام به برف روبی و نمک‌پاشی و شن پاشی کرده‌اند، تاکید کرد: تمام کسانی که قصد عبور از این محورها را دارند، حتماً به تجهیزات زمستانی نظیر زنجیر چرخ مجهز باشند.

وی بر رعایت سرعت مطمئنه، رعایت فاصله با خودروی جلویی، توجه به راهنمایی‌های پلیس و راهداران تاکید کرد و بیان داشت: مردم تا حد امکان از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

علیخانی با بیان اینکه به‌رغم بارش‌های خوب در گردنه‌ها، خوشبختانه هیچ محور مسدودی در استان یزد نداریم، افزود: با این وجود رعایت نکات ایمنی و عبور با احتیاط از محورها ضروری است.

وی با اشاره به اینکه دمای زیر صفر درجه را تجربه خواهیم کرد، اظهار داشت: به طور قطع پایان امشب و اول صبح فردا محورها به دلیل یخ‌زدگی، لغزنده هستند بنابراین ضروری است تا نکات ایمنی به وی‌ژه استفاده از زنجیر چرخ، رعایت شود.

علیخانی یادآور شد: در حال حاضر ۳۲۰ راهدار با ۲۸۱ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین، کار نگهداری زمستانی محورهای استان یزد را به صورت شبانه روزی انجام می‌دهند.

وی از افرادی که قصد تردد در محورهای استان را دارند، خواست: تا توصیه‌های پلیس، راهداری و هواشناسی را جدی بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار