درشورای آموزش وپرورش میبد مطرح شد

مرکز خیرالنساء میبد، قطب مهارتی کشور می‌شود

یزد(پانا)- مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد به تغییر کاربری اجرایی و عملیاتی مرکز خیرالنساء میبد در تجهیزات برای تبدیل شدن به تنها مرکز تربیت مربی در استان و کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مرکز خیرالنساء میبد، قطب مهارتی کشور می‌شود

به گزارش ایرنا امیر سعید مصباح روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش میبد افزود: با توجه به دغدغه همه برای داشتن آینده‌ای بهتر باید به جای دانشگاه محوری ، مهارت افزایی را مورد توجه قرار داد.

وی ادامه داد : مهم پرهیز از آموزش‌های بی هدف و کم هدف در حوزه‌های مهارتی و تغییر ساختار آموزش‌ها درحوزه فنی و حرفه ای می‌باشد که با عمل به آن می‌توان میبد را قطب مهارتی کشور کرد.

مصباح یادآور شد : آموزش‌ها به جای ارائه خدمت باید تولید محور و متصل به منزل و بدون نیاز به سرمایه و وام باشد.

امام جمعه میبد نیز با اشاره به لزوم افزایش مهارت‌افزایی و توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: یادگیری آموزش‌های مهارتی برای گذران زندگی لازم و مبنای اداره آن است که با توجه کمبودی که از این نظر در جامعه احساس می‌شود باید توسعه این آموزش‌ها با همکاری آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای مورد توجه قرار گیرد.

حجه الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رشد جامع و متوازن دانش آموز و توجه به حوزه هنر ، ادبیات ، مسائل فرهنگی ، دینی و نرم افزاری فراتر از آموزش های کلاسیک را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به موفقیت قصه گویان میبدی در جشنواره بین المللی قصه گویی افزود:کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند پرچمدار نخبه پروری در این قلمروهای مرتبط با آموزش و پرورش باشد و مورد تقویت قرار گیرد.

رییس آموزش و پرورش هم با اشاره به اهمیت مشاوره گفت : با هر ۱۵ دانش آموز یک ساعت مشاوره در مدارس میبد ارائه می‌شود که این موضوع به معنی واقعی بیانگر کمبود مشاور در مدارس می‌باشد.

محسن موحدی فرد با یادآوری معضل طلاق حتی در سطح آموزش و پرورش که البته امسال آمار فرزندان طلاق کاهش داشته‌ است افزود: راهکار افزایش مهارت زندگی پرداختن به آموزش‌های فنی حرفه‌ای است که می تواند در تامین شغل و درآمدزایی را برای دانش آموزان بعد از اتمام دوران تحصیل تاثیرگذار باشد.

مشاوره خانواده نیز با ارائه طرحی در ارتباط با دانش آموزان ازدواج کرده گفت: با نظرسنجی انجام شده نداشتن مهارت زندگی و به دنبال آن افت صمیمیت بین زوجین زندگی را به سوی طلاق سوق می‌دهد.

دکتر حسن زارع افزود: این طرح ارائه یک سری آموزش‌هایی را به دانش آموزان دنبال می‌کند ومی تواند اجرای آن در سطح شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

در این نشست حاج محمد کارگر شورکی و هانیه اعتمادیان قصه گویان میبدی و برگزیدگان بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی که به ترتیب با قصه‌های "چلچراغ" و "دزدی که خر شد" موفق به کسب مقام سوم در این جشنواره شده‌اند ، مورد تقدیر قرار گرفتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارائه توضیحاتی در ارتباط با فعالیت کانون در سطح استان و یزد گفت : امسال استان یزد به عنوان پایلوت قصه‌گویی کشور توانست با ۲۴ شرکت کننده در جشنواره کشوری و بین‌المللی حضور پیدا کند.

سیدحسین پیغمبری افزود: ۴ نفر از ۲۴ شرکت کننده حائز رتبه برتر شدند که ۲ نفر از آنها میبدی هستند.

وی با اشاره به اینکه قصه‌گویی فرم جدیدی از انتقال مفاهیم است ، اظهار داشت : استان یزد قطب قصه‌گویی کشوراست و با توجه به این موضوع سال گذشته جشنواره قصه‌گویی چله انقلاب درتفت برگزار شد و امسال نیز در میبد برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد هدف از برگزاری این جشنواره را پیدا کردن ، آماده سازی و سر و سامان‌دهی به قصه های بومی در زمینه های فرهنگ عامیانه ، زندگی شخصیتها ، ضرب المثل ها و...برشمرد.

وی به ۱۸ مرکز ثابت ، چهار مرکز سیار ، یک مرکز پستی ، یک مرکز مکاتبه ای و بیش از ۲ هزار قصه‌گو در سطح استان یزد اشاره کرد.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار