ورود استاندار یزد به مشکلات بیماران هموفیلی

یزد(پانا)- پیگیری‌های مکرر ایسنا و البته درخواست‌های متعدد انجمن‌های بیماران هموفیلی و تالاسمی استان یزد در مورد مشکلات این حوزه به ورود استاندار یزد برای دستور لازم در این خصوص منجر شد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
ورود استاندار یزد به مشکلات بیماران هموفیلی

«فخرالسادات خامسی» مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به دستور استاندار یزد به منظور نصب آسانسور ویژه بیماران هموفیلی و تالاسمی استان در بیمارستان شهید صدوقی یزد، اظهار کرد: کمیته بیماری‌های خاص استان و بیماران هموفیلی وتالاسمی در این راستا پیگیری‌های متعددی را انجام و خواستار نصب آسانسور بودند که به دلایل متعددی تاکنون این مهم محقق نشده است.

وی افزود: یکی از دلایلی که از سوی علوم پزشکی استان مطرح شده بود، امکان جابجایی بخش این بیماران بود که در این صورت نیاز به نصب آسانسور را برطرف می‌کند.

این مسئول در رابطه با این دستور استاندار، خاطرنشان کرد: در این زمینه استاندار یزد پیگیر بوده و خواستار اعلام نتیجه شده‌اند.

«رضا خواجه سروی» رییس انجمن بیماران هموفیلی استان یزد نیز در این باره با اشاره به ضرورت نصب آسانسور در مرکز درمانی خاص این بیماران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: متاسفانه تاکنون بیمارستان مذکور علت اصلی این کم توجهی را کمبود بودجه و اعتبارات مطرح می‌کرد و از منظر فنی و مسائل جانمایی آن هیچ مشکلی به طور رسمی اعلام نشده بود.

وی با تاکید بر این که نصب داروخانه و تجهیز سردخانه در طبقه بالای این مرکز درمانی از جمله دلایلی بود که جابجایی بخش مربوط به بیماران هموفیلی را ناممکن کرده بود، گفت: اگر بخش هم جابجا شود، باز هم بیماران باید برای دریافت دارو باید به طبقه دوم بیمارستان بروند که البته این مسئله نیز تنها مختص بیماران هموفیلی و تالاسمی نبود و بیماران سرطانی و ام‌اس نیز درگیر این مشکل هستند.

خواجه‌سروی با تاکید بر مشکلات مفصلی بیماران هموفیلی، اضافه کرد: البته بعضاً مسئولان بیمارستان وعده جابجایی بخش را به بیماران داده‌ بودند ولی جدای از این وعده که تاکنون محقق نشده، با جابجایی بخش، فضای متناسب با بیماران و به میزان کافی نیز در اختیار آن‌ها قرار داده نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار