دوستی‌های فضای مجازی و عاقبت دختر ۲۱ ساله

یزد(پانا)- رئیس پلیس فتا یزد از شناسایی مرد ۴۱ ساله که با سوء‌استفاده از اطلاعات شخصی دختر جوان اقدام به تهدید و هتک حیثیت وی کرده بود خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
دوستی‌های فضای مجازی و عاقبت دختر ۲۱ ساله

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا یزد در تشریح این خبر گفت: دختر ۲۱ ساله به عنوان شاکیه ضمن مراجعه به پلیس فتا در اظهارات خود اظهار داشت مدتی پیش از طریق بازی کلش با پسری آشنا شدم و بعد از مدتی چت و آشنایی، وی اظهار علاقه کرده و ادعا کرد ۲۶ سال سن دارد و دارای شغلی دولتی می باشد من نیز در طول مدت رابطه ناخواسته با ترفند‌های وی اقدام به بازگو کردن اطلاعات خصوصی برای وی کرده بودم که بعد از وابستگی‌های مرسوم رابطه‌های فضای مجازی قرار ملاقات گذاشتیم که در ملاقات حضوری من متوجه شدم وی مردی ۴۱ ساله می باشد و توانسته با استفاده از ادبیات اغوا‌کننده من را فریب دهد.

وی افزود: شاکیه تحت‌تاثیر شکست روحیه شدیدی قرار می گیرد و متاسفانه متهم مجدد با سوء‌استفاده از اطلاعات فردی شاکیه و وعده و وعید‌هایی که داده قرار حضوری می گذارد و وی را تهدید می کند که چنانچه کسی را با‌ خبر کند اقدام به انتشار عکس و اطلاعات خصوصی شاکیه خواهد کرد، با توجه به حساسیت پرونده با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی فرد مورد نظر شدند.

وی گفت: در صورت عضویت در شبکه‌های اجتماعی از برقراری ارتباط با افراد غریبه اجتناب کنید و به فرزندان خود بیاموزید به درخواست کاربرانی که نمی‌شناسند، پاسخ ندهند و تحت هیچ عنوان اطلاعات شخصی و مالی خود را برای دیگران ارسال نکنند.

سرهنگ ابوطالبی گفت: برخی کاربران تصور میکنند هر چه تعداد دوستان اجتماعی آنها در شبکه‌های اجتماعی بیشتر باشد بهتر دیده و شناخته می‌شوند، در صورتی که این شناخته شدن برای کاربران نه تنها سودی ندارد، بلکه زیان‌های غیر قابل جبرانی برای آنها در پی خواهد داشت.

این مقام انتظامی در توصیه به کاربران شبکه‌های اجتماعی گفت: بسیاری از پرونده‌های متشکله در پلیس فتا، به علت اغفال خانم‌های مجرد به بهانه ازدواج برای اخاذی و مسائل جنسی است لذا خوش‌باوری، نیاز‌های عاطفی و هیجانات کاذب در این گروه از کاربران، باعث شده است تا تبهکاران اینترنتی با دستاویزسازی‌های عاطفی و احساسی در قالب شخصیت‌های مناسب در راستای تفکرات آرمانی، موفق به تهدید و اخاذی از قربانیان شوند.

ریس پلیس فتا استان یزد از عموم کابران خواست که از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و در صورتیکه شخصی برای آنها مزاحمت ایجاد می کند، از ادامه ارتباط و پاسخگویی اجتناب ورزیده و مراتب را به پلیس فتا گزارش کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار