افزایش 19 درصدی اجاره مسکن در استان یزد

یزد(پانا)- بر اساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار، نرخ تورم اجاره بها واحدهای مسکونی خانوارهای شهری استان یزد در پاییز سال جاری 19.1 درصد اعلام شده است.

کد مطلب: ۱۰۰۴۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 19 درصدی اجاره مسکن در استان یزد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، بر اساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار، نرخ تورم اجاره بها واحدهای مسکونی خانوارهای شهری استان یزد در پاییز سال جاری 19.1 درصد اعلام شده که نسبت به به فصل تابستان (16 درصد)، بیش از سه درصد افزایش نشان می‌دهد.

به عبارت دیگر میزان اجاره بها نسبت به پاییز سال گذشته در مناطق شهری یزد بیش از 19 درصد افزایش داشته است همچنین میزان اجاره بهاء در مناطق شهری این استان در پاییز امسال نسبت به فصل قبل نیز نزدیک به 6 درصد افزایش داشته است.

افزایش نزدیک به 20 درصدی اجاره بها در استان یزد درحالی است که در پاییز سال گذشته تورم مسکن اجاره ای در یزد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کمتر از 10 درصد (9.3) بوده است به این معنی که نرخ تورم اجاره مسکن در یزد 10 درصد افزایش داشته است.

آمارها نشان می دهد؛ میزان اجاره بها در مناطق شهری کشور در پاییز امسال بیش از 21 درصد افزایش داشته است.

مقایسه نرخ تورم اجاره بها در استان های مختلف کشور در پاییز امسال حاکی از آن است که بیشترین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه اجاره بها مربوط به استان لرستان با 34٫8 درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی با 10 درصد افزایش است و استان یزد نیز از این نظر پایین تر از میانگین کشوری در جایگاه هفدهم قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار