کوروش فرزین:

سالانه برای 20 میلیون جمعیت روستایی کشور 3 هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به لزوم توجه و اهمیت حوزه سلامت گفت: سالانه برای ۲۰ میلیون جمعیت روستایی کشور ۳ هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود.

گرگان (پانا) _ کوروش فرزین بعد از ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان در کانون طه شهرستان گرگان اظهار کرد: سالانه حدود ۳ هزار میلیارد تومان در حوزه سطح یک روستایی از محل منابع یک درصد مالیات بر ارزش افزوده وزارت بهداشت برای ۲۰ میلیون جمعیت روستایی کشور هزینه می‌شود که معادل 50 درصد جمعیتی افراد زیرپوشش بیمه سازمان است.

کد مطلب: ۱۰۰۴۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
سالانه برای 20 میلیون جمعیت روستایی کشور 3 هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود

وی با تاکید بر اینکه حوزه سلامت یکی از بخش‌های خاص در کشور است، تصریح کرد: هر جا وضعیت سخت‌تر و بحرانی‌تر می‌شود ارزش حوزه سلامت بیشتر می‌شود، اعتبارات حوزه سلامت جزو منابع عمومی است و نباید دستخوش تغییر شود.

سازمان‌های بیمه‌گر در خط اول پاسخگویی به مردم قرار دارند

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه سازمان‌های بیمه‌گر در خط اول پاسخگویی به مردم قرار دارند، افزود: اگر قرار است منابع به درستی هدایت شود باید از کانال بیمه عبور کند که توجه به این مهم لازم است چراکه مدیریت منابع به عهده سازمان‌های بیمه‌گر است .

فرزین با اشاره به لزوم توجه و اهمیت حوزه سلامت گفت: سالانه برای 20 میلیون جمعیت روستایی کشور 3 هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود در این شرایط جا دارد که هزینه‌های حوزه شهری، پزشک خانواده و نظام ارجاع را تحت کنترل درآوریم تا خدمات خوبی به مردم ارائه شود.

وی با بیان اینکه خدمات حوزه سطح یک فقط خدمات درمانی نیست، ابراز کرد: بسته‌ای از خدمات شامل پیشگیری، واکسیناسیون، بیماریابی و هزینه‌هایی که ممکن است افراد به سمت عدم آگاهی به دنبال آن نروند در حوزه پزشک خانواده قابل پیگیری است.

گلستان پایلوت بسیاری از طرح‌های بزرگ بیمه سلامت بوده است

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به محرومیت استان تهران در ارائه خدمات سطح یک افزود: اگر خدمات در سطح یک مدیریت شود حجم بار اورژانس‌های کشور پایین می‌آید و خدمات بهتری و بیشتری به مردم ارائه می‌شود.

فرزین با اشاره به اینکه استان گلستان ظرفیت‌های خوبی برای الگوسازی در سطح کشور دارد، گفت: استان گلستان پایلوت بسیاری از طرح‌های بزرگ بوده است که این مهم به دلیل هماهنگی دقیق بین ارکان حوزه سلامت استان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار