اجرای بیش از 2 هزار مصوبه شورای آموزش‌وپرورش در سراسر استان فارس

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس ،با اشاره به ظرفیت‌های ایجادشده در قانون شورای آموزش ، بر لزوم بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌های مالی این قانون در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای بیش از 2 هزار مصوبه شورای آموزش‌وپرورش در سراسر استان فارس

علی عسکر نجفی در یکصدو سی و ششمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان ، به مناسبت هفته شوراهای آموزش‌وپرورش، گفت: این شورا با هدف استفاده از ظرفیت‌های خارج از آموزش‌وپرورش ایجادشده که می‌توان از آن‌ها در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت استفاده کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس افزود: به‌منظور بالا رفتن ضمانت اجرایی مصوبات این شورا، استانداران استان‌ها، فرمانداران شهرستان‌ها و بخشداران بخش‌ها به ترتیب به‌عنوان روسای شورای آموزش‌وپرورش در استان، شهرستان و منطقه تعیین‌شده‌اند .

او گفت: آموزش‌وپرورش در مدت‌زمان راه‌اندازی این شورا توانسته از ظرفیت‌های پیش‌آمده به نحو مطلوب بهره بگیرد و در استان فارس نیز تاکنون 136 جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان تشکیل‌شده و از ابتدای سال 97 تاکنون نیز بیش از 70 مصوبه در شورای استان و بیش از 2 هزار مصوبه در شورای شهرستان‌ها و مناطق سراسر استان تصویب و نزدیک به 100 درصد آن‌ها نیز اجراشده است.

نجفی با اشاره به ظرفیت‌های ایجادشده در قانون شورای آموزش‌وپرورش و تأکید بر لزوم بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌های مالی این قانون، گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم در اختیار آموزش‌وپرورش ، ظرفیت قانون بودجه است که بر اساس بند د تبصره 9 قانون بودجه ،آموزش‌وپرورش از پرداخت هرگونه عوارض و مالیات به شهرداری‌ها در خصوص تغییر کاربری‌ها املاک خود معاف است.

او افزود: با توجه به این بند از قانون بودجه ، در شورای آموزش‌وپرورش فارس مصوب شده که از این به بعد املاک آموزش‌وپرورش استان به‌دوراز چرخه اداری، به‌صورت مستقیم به گروه مربوطه ارجاع و با تغییر کاربری و تبدیل به احسن نمودن این املاک، زمینه کسب درآمد و رفع مشکلات درزمینه ی ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی فراهم شود .

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: ارائه خدمات رفاهی و تسهیلات بانکی به فرهنگیان،ارائه خدمات درمانی به دانش آموزان و فرهنگیان و، پیش‌بینی سهمیه 30 درصدی برای این قشر در اعزام گروه تخصصی جراحان به استان، همکاری دستگاه‌های مختلف در برگزاری مسابقات قرآن در سراسر استان و رفع مشکل سرویس مدارس از مصوبات قبلی این شورا بود که در این جلسه نیز بر آن تأکید شد.

در پایان این مراسم توسط استاندار فارس ازب رخی از اعضای فعال شورای آموزش و پرورش استان تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار