سایه تاریک تاناکورا بر سر تولیدی‌های پوشاک ارومیه

تهران (پانا) - به‌گفته رئیس اتحادیه تولید کنندگان پوشاک و خیاطان ارومیه بازار تاناکورا 90درصد بازار تولیدی‌های پوشاک ارومیه را فلج کرده است.

کد مطلب: ۱۰۰۴۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
سایه تاریک تاناکورا بر سر تولیدی‌های پوشاک ارومیه

به‌گزارش ایسنا، داوود پورعلی عنوان کرد: فروش لباس دست دوم و خارجی در بازار تاناکورای ارومیه باعث کاهش فروش تولیدی‌ها و فلجی ۹۰ درصد تولیدکنندگان پوشاک ارومیه شده است.

پورعلی با اشاره به اینکه تاکنون جلسات و شکایات زیادی درخصوص برخورد با فروش البسه دست دوم و خارجی در تاناکورا به مراجع مربوطه صورت گرفته است، تصریح کرد: متاسفانه تاکنون ترتیب اثری داده نشده و اگر برخوردی صورت نگیرد ضربه بزرگی به بازار داخلی وارد خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه ۵۹۰ نفر در واحدهای تولیدی پوشاک به‌صورت تک‌دوز و تولیدی مجوزدار در ارومیه فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: بیشتر تک‌دوزها و ۲۰ درصد تولیدی‌های ارومیه از پارچه و یراق‌الات تولید داخلی استفاده می‌کنند که اگر فرهنگ خرید محصولات داخلی جا بیفتد این میزان افزایش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک و خیاطان ارومیه با تاکید بر اینکه از لحاظ تخصصی کیفیت تولید و دوخت واحدهای تولیدی در ارومیه بهتر از کشورهای ترکیه و چین است، خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی پتانسیل رقابت با تولیدی‌های کشورهای همسایه را دارد ولی سیاست‌گذاری و سوء‌مدیریت در صنعت پوشاک در سال‌های اخیر صنعت تولید پوشاک را تضعیف کرده است.

پورعلی با تاکید بر اینکه تولیدی‌های داخلی توان رقابت با تولیدی‌های ترک از لحاظ کیفیت دوخت را دارند، اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ خرید از تولیدات داخلی بسیار ضعیف است و فروشندگان که ویترین بازار هستند باید تولیدات داخلی را تبلیغ کنند که متاسفانه کمتر این کار را انجام می‌دهند.

او درخصوص همکاری شرکت و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی با تولیدکنندگان پوشاک ارومیه نیز یادآور شد: ادارات دولتی و دستگاه‌ها باید برای رونق تولید داخلی تلاش کنند ولی متاسفانه برخی از این دستگاه‌ها و سازمان‌ها با تولیدی‌های غیرمجاز عقد قرار بسته و از محصولات داخلی استفاده نمی‌کنند.

پورعلی درخصوص مشکلات واحدهای تولیدی ارومیه نیز افزود: تحریم‌ها، گرانی مواد اولیه از جمله پارچه، دکمه و کمبود ماشین‌آلات بروز تولیدی و عدم‌فرهنگ‌سازی برای استفاده از پوشاک داخلی از جمله این مشکلات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار