سالانه بیش از ۸۰ تن کنسانتره و آبمیوه در خوی تولید می‌شود

ارومیه (پانا) - مدیر صنعت، معدن و تجارت خوی گفت: در ۲ واحد تولیدی این شهرستان سالانه بیش از ۸۰ هزار تن انواع کنسانتره و آبمیوه تولید می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۰۴۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
سالانه بیش از ۸۰ تن کنسانتره و آبمیوه در خوی تولید می‌شود

ایرج مرندی افزود: اجرای طرح‌های توسعه واحدهای فرآوری میوه و کنسانتره در این شهرستان نویدبخش افزایش تولید و اشتغال در این بخش است.


وی با تاکید بر اینکه سهم این شهرستان از تولید کنسانتره و آبمیوه آذربایجان‌غربی ۱۰ درصد است، بیان کرد: طی ۱۰ ماه گذشته بیش از ۶۰ هزار تن انواع محصولات کنستانتره میوه و آبمیوه در این شهرستان تولید و در بازارهای مصرف داخلی و خارجی عرضه شده‌است.


وی افزود: در واحدهای تولیدی خوی انواع کنسانتره و آبمیوه سیب، پرتقال، انگور، انار، آلبالو و خرما تولید می‌شود و از لحاظ تنوع خطوط تولید این واحدها یکی از متنوع ترین واحدهای تولیدی کشور در حوزه تولید کنسانتره و آبمیوه به شمار می‌رود.


«مرندی» با اشاره به ظرفیت مناسب خوی در بخش تولید میوه و ایجاد صنایع تبدیلی، گفت: تقویت کارخانه‌های کنسانتره در منطقه نقش بسزایی در توسعه اقتصادی این شهرستان خواهد داشت.


خوی دو واحد بزرگ تولید کنسانتره میوه و آبمیوه دارد که بخش زیادی از محصولات باغی شمال آذربایجان‌غربی در این واحدها فرآوری و بعد از تبدیل به کنسانتره میوه و آبمیوه به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.


توسعه و تکمیل زیرساخت واحدهای تولید کنسانتره و آبمیوه یک گا مهم در جهت توسعه صادرات غیرنفتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار