تداوم بارش‌ها در جنوب شرق کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی اعلام کرد که بارش‌ها در برخی مناطق کشور تداوم دارد و شدت بارش امروز (۲۱ دی) در جنوب شرق و تنگه هرمز و دریای عمان است.

کد مطلب: ۱۰۰۴۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تداوم بارش‌ها در جنوب شرق کشور

با فعالیت سامانه بارشی روی کشور طی ۲۴ ساعت آینده در استان‌های واقع در نیمه شرقی، جنوب، نواحی مرکزی و سواحل دریای خزر بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و در مناطق جنوبی کشور رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

در نیمه شرقی و نواحی جنوبی کرمان نیز وزش باد شدید رخ می‌دهد و شدت بارش امروز (۲۱ دی) در جنوب شرق، شرق، تنگه هرمز و دریای عمان است همچنین طی روز یکشنبه (۲۲ دی) در نیمه شرقی کشور و مناطقی از خلیج فارس و دریای عمان این وضعیت با شدت کمتری ادامه دارد.

طی دو روز آینده خلیج فارس،‌ تنگه هرمز و دریای عمان و امروز (۲۱ دی) دریای خزر مواج است.

طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (۲۳ و ۲۴ دی) در سواحل شمالی و برخی نقاط شمال شرق و شرق بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود همچنین طی روز چهارشنبه (۲۵ دی) برای برخی مناطق شمال شرق و شرق سواحل شمالی بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

آسمان تهران فردا (۲۲ دی) صاف همراه با غبار محلی، کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۲۳ دی) نیز کمی ابری همراه با غبار محلی و در اوایل شب افزایش ابر با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

هوای تهران امروز سالم است

همچنین پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که طی صبح امروز (۲۱ دی) با برقراری شرایط جوی مساعد و پراکندگی آلاینده‌ها با وجود ازدیاد تردد خودروها در نخستین روز هفته، کیفیت هوا در محدوده سالم قرارگرفته است.هر چند در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا به محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس می‌رسد اما به‌تدریج با رشد ناپایداری روزانه و گاهی وزش باد در ساعات بعد ازظهر امروز، شاهد بهبود نسبی کیفیت هوا در بیشتر مناطق خواهیم بود.

در اواخر وقت امروز(۲۱ دی) با توجه به وزش باد و ناپایداری‌های جوی کیفیت هوای پایتخت در شرایط سالم قرار می‌گیرد.

برقراری جو نسبتاً آرام همراه با کاهش دما تا ساعات اولیه فردا (۲۲ دی) سبب می‌شود که با آغاز تردد خودروها بر غلظت ذرات معلق افزوده شود و به دنبال آن برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست.

طی روز نیز عدم وزش باد مؤثر تجمع آلاینده‌ها را به دنبال دارد و در مناطق پرتردد کیفیت هوا در شرایط نامطلوب باقی می‌ماند. در ساعات پایانی فردا نیز انباشت آلاینده‌ها و افزایش حجم ترافیک سبب کاهش کیفیت هوای بیشتر مناطق خواهد شد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۹۵ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۹۷ همچنان در شرایط سالم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار