عمان تدابیر تعیین جانشین سلطان قابوس را اعلام کرد

تهران(پانا)- شورای دفاع عالی عمان امروز (شنبه) از شورای خاندان سلطنتی خواست برای تعیین جانشین سلطان قابوس تشکیل جلسه دهد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
عمان تدابیر تعیین جانشین سلطان قابوس را اعلام کرد

به گزارش پانا، دفتر سلطنتی عمان در بیانیه‌ای ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت پادشاه این کشور و اشاره به دست و پنجه نرم کردن وی با بیماری از سال ۲۰۱۴ اعلام کرد: صبح امروز مراسم رسمی تشییع پیکر سلطان فقید از کاخ بیت البرکه تا مسجد جامع السطان الاکبر برگزار خواهد شد، در آنجا بر پیکر سلطان قابوس نماز خوانده شده و سپس در مقبره خانوادگی دفن خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: کشور در طول ۵۰ سال از زمان تصدی سلطان قابوس در ۲۳ ژوئیه ۱۹۷۰ شاهد نهضتی شامخ بود.

دفتر سلطنتی عزای عمومی و تعطیل رسمی در دو بخش خصوصی و دولتی را به مدت سه روز اعلام کرده و گفته است، پرچم‌ها به مدت ۴۰ روز نیمه برافراشته خواهند بود.

در پی این رویداد تلویزیون عمان نیز اعلام کرد، شورای دفاع عالی از شورای خاندان سلطنتی خواسته برای تعیین کسی که قرار است قدرت به او واگذار شود، تشکیل جلسه دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی عمان، سلطان قابوس بن سعید شب گذشته در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

او از زمان به قدرت رسیدن از سال ۱۹۷۰ بر تخت سلطنت تکیه زده بود و هیچ فرزندانی ندارد و جانشینی هم علنا برای خود تعیین نکرده است.

اساسنامه سلطنت عمان می‌گوید، خاندان سلطنتی باید ظرف سه از خالی ماندن تخت سلطنت جانشینی برای سلطان قابوس تعیین کند.

یک نوار ویدیویی از مسقط،‌ پایتخت عمان تدابیر امنیتی و حضور خودورهای زرهی و ضد گلوله در سطح پایتخت و در مسیرهای اصلی را نشان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار