با افزایش جریمه ساخت و ساز غیر مجاز

از سال آینده، ساخت و ساز‌های غیر مجاز ارزش اقتصادی ندارد

یزد(پانا)- معاون شهر سازی و معماری شهرداری یزد گفت: با هدف تشدید نظارت شهرداری بر ساخت و ساز‌های شهری ، گشت ساختمانی شهرداری به طور دائم بر ساخت و ساز‌ها نظارت می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۰۳۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
از سال آینده،  ساخت و ساز‌های غیر مجاز ارزش اقتصادی ندارد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، مجتبی فرهمند معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد گفت: گشت ساختمان شهرداری یزد به صورت دائم در سطح شهر در حال پایش است و هر گونه شواهد مربوط به ساخت و ساز و تفکیک زمین را با اخذ مجوز رصد کرده تا مواردی که مجوز تفکیک و فروش زمین را ندارند تعطیل شوند.

او افزود: این اقدام به صورت پایلوت در منطقه چهار شهرداری یزد اجرا شد که کاهش ۵۰ درصدی تخلفات ساختمانی را شاهد بودیم و تا پایان سال در مناطق پنج گانه اجرا می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد با بیان اینکه شهروندان قبل از خرید زمین از شهرداری استعلامات لازم را اخذ کنند، گفت: تمامی زمین‌های بالای هزار متر شناسایی و با اداره ثبت هماهنگ شد تا از تفکیک غیر مجاز این زمین‌ها جلوگیری شود، چرا که تفکیک نادرست و غیر مجاز این زمین‌های بزرگ منجربه ایجاد زمین‌های ریزدانه و فاقد خدمات می‌شود.

اوادامه داد: شهروندان برای خرید زمین به روند قانونی توجه داشته و استعلامات لازم را اخذ کنند و از همین رو روند صدور پروانه ساختمانی را با هوشمند سازی کوتاه کرده ایم تا مردم برای دریافت مجوز اقدام کنند.

فرهمندگفت: بعضی از افراد زمین‌های بزرگ را تفکیک می‌کنند و خدمات شهری را نادیده می‌گیرند و در نتیجه هزینه زیادی را در سرانه‌های خدماتی برای خریداران به بار می‌آورند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد بیان کرد: در جریمه کمیسیون ماده ۱۰۰ با تصویب لایحه ارزش معاملاتی، جریمه ساخت و ساز غیر مجاز افزایش یافته و از سال آینده اجرایی می‌شود به گونه‌ای که ساخت و ساز‌های غیر مجاز ارزش اقتصادی نداشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار