نظارت کارشناسان دامپزشکی بر66 مرکز پرورش و نگهداری اسب دراشکذر

یزد(پانا)- رییس شبکه دامپزشکی شهرستان اشکذر گفت:66 باشگاه سوارکاری و مرکز پرورش اسب متمرکز در شهرستان اشکذر تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی قرار دارد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
نظارت کارشناسان دامپزشکی بر66 مرکز پرورش و نگهداری اسب دراشکذر

جلال الدین شریعتمدار اعلام کرد: در حال حاضر تعداد 66 باشگاه سوارکاری و مرکز پرورش اسب با تعداد بیش از 2هزار و 500 رأس اسب اصیل در شهرستان اشکذر تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد: این مراقبت ها طیف وسیعی از خدمات شامل انجام تست ردیابی مشمشه، بازدیدهای دوره ای، آموزش و ترویج برای اسب داران و ... را شامل شده و بدین ترتیب از بروز و همه گیری بیماری های خطرناک در اسب خصوصاً بیماری های مشترک نظیر مشمشه جلوگیری به عمل می آید و در صورت برخورد با هر گونه مورد بیماری اقدامات مراقبتی و پیشگیری لازم جهت جلوگیری از سرایت بیماری به سایر گله ها و یا انسان انجام می گیرد.

شریعتمدار در ادامه افزود: تامین سلامت جامعه انسانی و حفظ سرمایه های دامی عمده ترین هدف فعالیت های دامپزشکی به شمار می رود که همواره مورد توجه کارشناسان این حرفه قرار دارد.

وی عدم رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه ای و آشنایی نداشتن با علائم بیماری در اسب را از عمده ترین علل شیوع بیماری در میان اسب ها و انتقال آن ها به انسان دانست و به پرورش دهندگان اسب توصیه کرد: با حفظ ارتباط خود با دامپزشکی و به کاربردن توصیه های کارشناسی در زمینه نگهداری اسب، همچنین از طریق بالا بردن سطح آگاهی خود نسبت به انواع بیماری های اسب و روش های پیشگیری و درمان آن ضمن حفظ اشتغال خود به ارتقاء سطح بهداشت جامعه یاری رسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار