مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی خبر داد

بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه بوئینگ ۷۳۷ با حضور مقامات قضایی

تهران (پانا) - مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری از بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه بوئینگ ۷۳۷ با حضور مقامات قضایی در مهرآباد خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه بوئینگ ۷۳۷ با حضور مقامات قضایی

به گزارش مهر، حسن رضایی‌فر در نشست خبری «بررسی علت سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین اینترنشنال» اظهار داشت: امروز با حضور هیئت اوکراینی، دو جلسه برگزار کردیم؛ یک جلسه صبح و جلسه دیگر نیز در خصوص نحوه دریافت اطلاعات جعبه سیاه برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه ما از متخصصان بازخوانی جعبه سیاه در داخل کشور استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: در این خصوص از سه شرکت هواپیمایی قشم‌ایر، ماهان و آسمان که از نرم‌افزارهای به‌روز بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه برخوردار هستند، دعوت به همکاری کردیم.

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری افزود: همچنین طی جلسه‌ای که با نمایندگان کمیسیون بررسی سوانح اوکراین داشتیم، آنها هم تائید کردند که جعبه سیاه FDR حادثه دیده اما خوشبختانه حافظه هر دو جعبه سیاه هواپیما سالم است.

رضایی‌فر افزود: سعی ما بر این است که بازخوانی و ارزیابی جعبه سیاه در داخل کشور انجام شود و امروز این اطلاعات در یک لابراتوار در فرودگاه مهرآباد با حضور مقامات قضایی بازخوانی خواهد شد. اگر به این نتیجه رسیدیم که امکان بازسازی اطلاعات جعبه سیاه در داخل وجود ندارد، طبق تفاهمنامه‌ای که با کشورهای اوکراین، روسیه، فرانسه و کانادا داریم، آنها آمادگی دارند تا این اطلاعات را دانلود کنند.

وی تأکید کرد: ما علاقه داریم که ترجیحاً اطلاعات جعبه سیاه را در داخل بازخوانی کنیم اما اگر احساس کنیم که ممکن است اطلاعات صدمه ببیند، از یکی از کشورهای مذکور کمک می‌گیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار