بازگشت به تحصیل ۸۰ درصد دختران عشایر خراسان شمالی

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی خبر داد ۸۰ درصد از دختران عشایر بازمانده از تحصیل، با ورود دادستانی مرکز استان، در چند سال گذشته به مدارس بازگشته‌اند.

کد مطلب: ۱۰۰۳۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت به تحصیل ۸۰ درصد دختران عشایر خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی، عصمت بدخشان گفت: یکی از مشکلات برای ادامه تحصیل دختران عشایر، فرهنگ حاکم در این قشر و نیز مسائل اجتماعی است که در این زمینه، دادستان مرکز استان با بزرگان عشایر نشست‌های متعدد داشته و برای بازگشت این کودکان اقدام شده است.

او افزود: از ۴۲ نفر دانش‌آموز دختر عشایر بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی در سال ۹۶، تنها هشت نفر جذب کلاس‌ها شدند، این رقم در سال گذشته به ۲۵ نفر رسید و امسال ۳۵ نفر در کلاس‌های درس حضور یافته‌اند.

بدخشان گفت: مابقی دانش‌آموزان، ترک تحصیل کرده و تلاش برای بازگشت آنان به مدرسه، نتیجه بخش نبوده است.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد: اکنون چهار هزار و ۱۹۲ دانش‌آموز عشایر استان در مدارس جذب شده‌اند که ۸۱۳ نفر در متوسطه اول، ۲۵۶ نفر در متوسطه دوم و مابقی در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل هستند. بیشترین دانش‌آموزان عشایر استان مربوط به شهرستان شیروان است. برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان عشایر، این قشر در ۹ آموزشگاه شبانه‌روزی شهرستان‌های شیروان و مانه و سملقان جذب می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار