مهمترین مصوبات هیات امنای دانشگاه فرهنگیان چه بود

تهران (پانا) - بیست و ششمین نشست هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش حسین خنیفر رییس دانشگاه و سایر اعضای هیات امنا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین مصوبات هیات امنای دانشگاه فرهنگیان چه بود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در این نشست غلامعلی حدادعادل به اهمیت تربیت معلمِ شایسته و نقش آن در اصلاح نظام تعلیم و تربیت کشور اشاره کرد و اصلاح "آموزش و پرورش" را مهم‌ترین گام در راه اصلاح کشور و اصلاح شیوه‌ها و فرایندهای تأمین و تربیت معلم شایسته و در طراز نظام جمهوری اسلامی را تنها راه اصلاح آموزش و پرورش دانست.

عضو هیات امنای دانشگاه فرهنگیان به فرمایشات و تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری درباره دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاهی استراتژیک و تربیت محور اشاره کرد و گفت: لازم است در تدوین و تصویب سیاست‌های مربوط به جذب و گزینش دانشجویان، استادان، منابع مالی، انسانی و کالبدی این دانشگاه به معنای واقعی به عنوان دانشگاهی "جامع" مورد توجه مسئولان و سیاست‌گذاران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی کشور قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش هم در این نشست ضمن عرض خیرمقدم و تسلیت شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی به حضور اعضا، بر اهمیت جایگاه دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد.

در ادامه، مصطفی رستمی، عضو هیات امنا و‌ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز به نقش "گزینش" صحیح در تامین و تربیت معلم "واجد صلاحیت" و در طراز نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: اگر قرار است هر معلم حدود هزار نفر را در دوران خدمت خود تربیت کند اهمیت این دانشگاه بیشتر و امر گزینش در این میان دوچندان خواهد بود.

هم‌چنین حمید پارسانیا عضو دیگر هیات امنا با اشاره به مسائل و تنگناهای مختلف دانشگاه بر لزوم مداخله سازمان‌های کشوری و توجه جدی مسئولان نظام به دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد.

در ادامه ضمن بررسی زوایای مختلف طرح 31-100 دانشگاه توسط اعضای جلسه و توافق بر ضرورت اجرای آن، مقرر شد طرح توجیهی اجرای آزمایشی (پایلوت) به منظور بررسی در نشست آینده هیات امنای دانشگاه ارائه شود.

دستورالعمل پرداخت حق‌الزحمه عوامل علمی و اجرایی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، بودجه تفصیلی سال 1398دانشگاه، تعیین موسسه حسابرسی برای بررسی عملکرد مالی سال 1397 دانشگاه، شیوه‌نامه پرداخت حق‌الزحمه فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه، اعطای مجوز خرید 20 دستگاه خودرو سواری و فروش خودروهای فاقد توجیه اقتصادی و موضوع انتصاب شش تن از رؤسای پردیس‌های استانی و در نهایت پیگیری موضوع واگذاری حق بهره‌برداری از فضاهای در اختیار دانشگاه به آن، از جمله موضوعاتی بود که در این نشست به تصویب اعضا رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار