معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر :

مسئولین قدردان مردم همیشه در صحنه باشند وبا مردم صادق بوده و به وظایف خود عمل کنند

اسلامشهر(پانا) - مراسم گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و هفتمین روز عروج ملکوتی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی همراه با قرائت زیارت عاشورا وحضور مسئولین آموزش و پرورش اسلامشهر در نمازخانه اداره برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مسئولین قدردان مردم همیشه در صحنه باشند وبا مردم صادق بوده و به وظایف خود عمل کنند

در این برنامه ابوالفضل اخوان معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر در سخنانی با گرامیداشت ایام فاطمیه (س) وتبریک و تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش در تحلیلی از تاریخ جهان و منطقه خاورمیانه اظهار کرد: حدود یکصد سال پیش و در سال 1916اواخر جنگ جهانی اول امپراطوری عثمانی تسلط کامل برخاورمیانه از آسیای صغیر تا جنوب روسیه و کشورهای مصر و عربستان داشت.

او در ادامه افزود:پس از جنگ جهانی اول و شکست عثمانی،بریتانیا و فرانسه با هماهنگی روسیه تفاهم نامه سایکس، پیکو را با نمایندگی سایکس ازبریتانیاو پیکو از فرانسه را به وسعت سرزمینی مستعمرات هند و شمال آفریقا و فرانسه دردورانی که آمریکا هنوز وجود نداشت را اجرا کردندو هدف اصلی این تفاهم نامه رسیدن روسیه به بندر حیفا و آبهای گرم بود .

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر بیان کرد: در سال 1921 منطقه خاورمیانه دچار تغییرات شد،منطقه ای که به دلیل موقعیت خاص منطقه ای و منابع طبیی پنجاه درصدی گاز و نفت در محدوه ده کشور و برخورداری روسیه از منابع گازی بیست و دو درصدی وایران از هفده دصد گاز و سیزده درصد نفت از موقعیت خاص استراتژیک برخور دار است وفرهنگ ،اقوام و ادیان هم در کنار منابع طبیعی موجب چشمداشت قدرتهای دنیا به این منطقه است.

او اذعان کرد: در سال 1921چرچیل که یک کهنه کار نظامی و سیاستمدار بودهم برای خاورمیانه تقسیماتی را درنظر داشت و درسال 2006زمان بوش پسر پیشنهادات و تغییراتی جدید اعلام شد که کشورکردستان مستقل با جدا شدن بخشهایی از سوریه، ایران، ترکیه و عراق مطرح گردید و عراق هم به سه بخش کردستان ،سنی و شیعه نشین تقسیم شود.

او تصریح کرد:با بوجود آمدن داعش در سال 2014ابوبکر بغدادی سوار بر یک لودر منطقه خاکریز سوریه و عراق را صاف کرد و گفت،آخرین میخ را برتابوت سایکس ،پیکو وارد کردم و هدف اصلی برهم زدن معادلات جهانی بود و سپس در سال پنجاه و هفت با پیروزی انقلاب اسلامی ،این ایران اسلامی بود که معادلات جهانی را برهم زد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر افزود: مادر مرزهایمان با حضور داعش روبه رو می شدیم اگر سردار سلیمانی وارد صحنه نمیشد و نمونه کوچک حضور داعش را در حمله به حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی دیدیم .

اخوان در تشریح فعالیتهای سردار شهید قاسم سلیمانی اذعان کرد: او فردی نظامی بود که از شروع جنگ و هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک سیاستمدار شناخته شد، سرباز واقعی وطن بود،شخصیت مردمی داشت ،ساده زیست بود و شعاح حرکت او از لبنان ،سوریه ، فلسطین ، یمن،شیعیان عربستان ، عراق و افغانستان بود.

او در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد :به برکت وجود سردار شهید،صداقت و عظمت او مردم حضور میلیونی در مراسم تشییع و به خاکسپاری او در سرتاسر ایران اسلامی داشتند و در زمانی که با وجود حوادث آبان احساس می شدبا چالش رو به رو شویم،خون پاک سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش انسجام و وحدت مردم را فارغ از هرگونه سلایق سیاسی در برداشت.

او افزود: از سال 1944 که ژاپن به پایگاه‌های آمریکا حمله کرد ،هیچ کشور نتوانست به آمریکایی‌ها حمله کند و انتقام سخت سپاه در حمله موشکی به پایگاه مهم آمریکا در عراق موجب شد ترامپ درسخنان خود تکرار تحریم‌ها و نابودی داعش را داشته باشد و در آخر هم از آمادگی در آغوش گرفتن ایران اسلامی گفت که همه اینها برکت خون پاک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

اخوان تصریح کرد: اکنون و پس از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش مسئولین باید قدردان مردم همیشه در صحنه باشند وبا مردم صادق باشند و به وظایف خود عمل کنند .

خبرنگار:ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار