تولید شمش فولادی با رشد چهار درصدی همراه شد

تهران (پانا) - آمار عملکرد تعداد ۱۰ شرکت بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی گویای آن است که در دوره ۹ ماهه امسال ۱۵ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۳۷۰ تن شمش فولادی تولید شد که نسبت به دوره مشابه پارسال رشد چهار درصدی را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تولید شمش فولادی با رشد چهار درصدی همراه شد

بررسی تولیدات واحدهای فولاد مبارکه، خوزستان، ذوب آهن، فولاد آلیاژی، گروه ملی فولاد، کاوه جنوب، خراسان، چادرملو، فولاد ارفع، بناب در آذرماه در زمینه شمش نیز رقم یک میلیون و ۷۲۹ هزار و ۱۴۲ تن را نشان می دهد که نسبت به ماه مشابه در سال ۹۷ افزایش سه درصدی دارد.

بیشترین تولید شمش در بین واحدهای مزبور در مدت ۹ ماهه امسال مربوط به فولاد مبارکه با رقم هفت میلیون و۶۴ هزار و ۴۱۸ تن است که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۷ تغییری ندارد، درعین حال بیشترین رشد عملکرد به فولاد بناب با رقم تولید ۱۹۹ هزار و ۳۲۱ تن شمش نسبت به ۹ ماهه پارسال ۶۹۰ درصد رشد را ثبت کرد.

تولیدات فولادی

تولیدات فولادی ۱۰ مجموعه بزرگ مورد بررسی در ۹ ماهه امسال رقم ۱۰ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۸۹۰ تن را نشان می دهد که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشد ۶ درصدی را ثبت کرد.

واحد های فولاد مبارکه، ذوب آهن، آذربایجان، خراسان، فولاد آلیاژی، نورد و لوله اهواز، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، فولاد اکسین، ورق خوردو چهارمحال وبختیاری و فولاد بناب در آذرماه یک میلیون و ۲۴ هزار و ۷۱۹ تن تولیدات فولادی داشتند که نسبت به ماه مشابه در سال ۹۷ رشد ۱۲ درصدی دارد.

بیشترین رشد تولیدات فولادی در ۹ ماهه امسال مربوط به مجموعه فولاد مبارکه(ورق - سبا و ورق سرد مبارکه) با رقم ۶ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۷۹۴ تن است که رشد دو درصدی را نسبت به ۹ ماهه ابتدایی ۹۷ نشان می دهد.

همچنین بالاترین میزان رشد عملکرد مربوط به فولاد بناب در زمینه میلگرد با رقم ۱۹۰ هزار و ۲۰۴ تن، افزایش ۲۳۳ درصدی را به ثبت رساند.

انجمن جهانی فولاد در آمار ۱۱ ماهه ۲۰۱۹ (منتهی به ۹ آذرماه امسال) خبر از رشد تولید ۵.۳ درصدی فولاد ایران نسبت به دوره مشابه داد، درحالی که رشد متوسط کشورهای جهان ۲.۷ درصد ثبت شده است.

انجمن جهانی فولاد آمار داد که رشد تولید فولاد خام (میانی) ایران همچنان دو برابر رشد جهانی است و در ۱۱ ماه سال۲۰۱۹ میلادی به رقم ۵.۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۸ رسید، در حالی که تولید جهانی این فلز راهبردی رشد۲.۷ درصدی را در این مدت به ثبت رسانده است.

انجمن جهانی فولاد(World Steel Associa ) در ۱۱ ماهه سال ۲۰۱۹ میلادی، آمار تولیدفولاد ایران را رقم ۲۳میلیون و ۶۴۸ هزارتن ثبت کرد که در مقایسه با تولید سال ۲۰۱۸ که رقم ۲۲میلیون و ۴۵۲هزارتن بود، افزایش۵.۳ درصدی را نشان می دهد.

تولید فولاد خام ایران در ماه نوامبر ۲۰۱۹ میلادی( ۱۰ آبان لغایت ۹ آذر ۹۸) با کاهش ۲.۶ درصدی نسبت به ماه مشابه در سال ۹۷ روبرو شد و به دو میلیون و ۱۳۰ هزارتن رسید. این رقم در نوامبر سال گذشته دو میلیون و ۱۸۷ هزار تن بود.

بررسی آمار تولید ۶۴کشور فولادساز جهان نیز از ابتدای ژانویه تا پایان اکتبر ۲۰۱۹ میلادی ( ۱۱ دی ۹۷ تا ۹ آبان ۹۸ ) یک میلیارد و ۶۸۴ میلیون و ۱۹۴هزارتن ثبت شد که حاکی از رشد۲.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ است.

میزان تولید فولادسازان جهان در نوامبر ۲۰۱۹ میلادی، با یک درصد افت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۴۷ میلیون و ۷۹۱ هزار تن رسید. این رقم در نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۴۹میلیون و ۳۵۶ هزار تن ثبت شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار