حجت الاسلام ذوعلم: امیر کبیرفرهنگ خود باوری و استقلال علمی را ترویج و نهادینه کرد

اسلامشهر(پانا) - آئین گرامیداشت سالگرد شهادت میرزا تقی خان امیرکبیر با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، اساتید تاریخ شناس دانشگاهی و اهالی فرهنگ درسالن اجتماعات مدرسه دار الفنون تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
حجت الاسلام ذوعلم: امیر کبیرفرهنگ خود باوری و استقلال علمی را ترویج و نهادینه کرد

در این نشست حجت الاسلام علی ذوعلم، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سخنانی با گرامیداشت ایام فاطمیه(س)، شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و سالروز قیام تاریخی مردم قم در سخنانی اظهار کرد: امیر کبیر انسان آزاده، متدین و متعهد بود که نقش بسزایی در استقلال کشور داشت و در طول مدت کوتاه کمتر از سه سال به صدارت و صدر اعظمی دست یافت.

او در ادامه عنوان کرد: با توجه به شرایط سیاسی جامعه زمان امیر کبیر و آگاهی و اثر گذاری او، تأسیس دارالفنون در زمانی که فناوری و صنعت غرب دست نیافتنی بود همراه با مدیریت او از اهمیت بسیاری برخوردار است و فرهنگ خودباوری و استقلال علمی را ترویج و نهادینه کرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اذعان کرد: امیر کبیر از راه و سیره امام حسین (ع) و ائمه معصومین (ع) بهره گرفت و هدایتگر او در بسیاری موارد بود.

حجت الاسلام ذوعلم تاکید کرد: امیر کبیر در بسیاری موارد به آرزوهای خود دست نیافت که امروز انقلاب اسلامی به خواسته‌های او تحقق بخشید و حتی می توان گفت، بین امیرکبیر و سپهبد سلیمانی پیوند وجود دارد که او در آن روز در مقابل عربده کشی جمعی ایستاد و سردار سلیمانی، شهید ما هم در مقابل استکبار جهانی و آمریکا ایستاد و بزرگترین انتقام از استکبار و دشمنان حضور مردم در مراسم تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش بود.

او در ادامه خاطرنشان کرد: اما در دوران کنونی و در گام دوم انقلاب اسلامی نوجوانان و جوانان ما می‌بایست از تاریخ ماندگار ما و مواردی از جمله امام راحل، شهدا و...بیشتر بدانند و حتی در صدد هستیم مدرسه دار الفنون دارای دانش آموز بشود و اساتید در آن به تدریس بپردازند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدرسه دارالفنون می‌تواند مدرسه تاریخ ماندگار، فعال به برکت فضای انقلاب اسلامی باشد تا نسل جوان پویا با یاد آوری و آگاهی از خاطرات تاریخ گذشته چراغ راه آنان برای آینده باشد.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار