برگزاری نشست روسای آموزش و پرورش استان یزد

یزد(پانا) – مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد : سردار سلیمانی الگویی ارزشمند برای هویت بخشی به دانش آموزان درشاخص های هویت ایرانی ، اسلامی ، انسانی وجهانی است .

کد مطلب: ۱۰۰۳۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست روسای آموزش و پرورش استان یزد

" عباسعلی دانافر " دقایقی پیش در آغاز نشست مشترک شورای معاونین و روسای آموزش وپرورش شهرستانها و مناطق 14 گانه استان یزد اجرائی نمودن سند تحول بنیادین را مهمترین اولویت دستگاه تعلیم وتربیت در استان دانست و گفت: سند تحول بنیادین حرکت تربیتی دانش آموزان را برمبنای رویکرد فرهنگی و تربیتی در مسیر شش گانه مشخص کرده است .

" دانافر " با تاکید برحفظ برتری دانش آموزان استان در ساحت علمی افزود : این برتری باید حفظ شود و درکنار آن نوع توقعات و مطالبات والدین از مدارس و نوع نگرش آنان نسیت به مسائل تعلیم وتربیت باید اصلاح شود .

ایشان تلاش برای کاهش تمرکز و مدرسه محوری را از دیگر برنامه های آموزش وپرورش درراستای تحقق سند تحول بنیادین دانست و افزود: با تفویض اختیارات به مناطق و مدارس برای تحقق این مهم تلاش می کنیم .

وی شرایط ماالی کشور و اعتبارات آموزش و پرورش را یادآورشد و گفت: بهره مندی از مشارکت های مردمی یک ضرورت اجتناب ناپذیراست و دراین راستا مجمع خیرین مدرسه ساز و انجمن اولیا و مربیان مدارس نقش آفرین هستند.

مدیرکل آموزش وپرورش ایجاد شادی و نشا ط درمدارس را از دیگر اولویت های سند تحول بنیادین دانست و گفت : تلاش می کنیم با اجرای طرح های مختلف به ویژه درمقطع ابتدائی این شادی را با حفظ ارزش ها و شئون اسلامی ارتقاء بخشیم.

"عباسعلی دانافر " مهارت محوری را از رویکردهای سند تحول بنیادین یاد کرد و گفت : دراین راستا تا پایان برنامه ششم 50 درصد دانش آموزان باید به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش هدایت شوند.

"دانافر " هویت بخشی دانش آموزان در شاخص های ایرانی ، اسلامی ، بومی و محلی ، انسانی و جهانی را از دیگر تاکیدات سند تحول بنیادین برشمرد و گفت : دراین راستا بر معرفی سردارسلیمانی به عنوان یک الگو شجاع ، اخلاق مدار ، راستگو ، عابد ، دلیر ، با تدبیر ، رزمنده و متخصص به دانش آموزان تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار