فرماندار رشت: باید از ظرفیت و مشارکت مردم در مدیریت بحران استفاده شود

رشت (پانا) - فرماندار شهرستان رشت با اشاره به ضرورت توجه به نقش مردم گفت : از نقش و مشارکت مردم در مدیریت بحران باید استفاده کنیم.

کد مطلب: ۱۰۰۳۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار رشت: باید از ظرفیت و مشارکت مردم در مدیریت بحران استفاده شود

میرشمس مومنی زاده روز پنجشنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان رشت در فرمانداری عنوان کرد: اگر بناست که در بحران ها به سرعت وارد عمل شویم و واکنش نشان دهیم باید از حداکثر ظرفیت، توانمندی ها و نقش و مشارکت مردم بهره مند شویم.

او با تاکید بر اینکه برای استفاده از حداکثر توانمندی ها، ظرفیت ها و بهره گیری از مشارکت مردم در ارتباط با بحران باید به آموزش بیش از پیش توجه شود، اظهار کرد: در ارائه آموزش های لازم برای مقابله با بحران ها به منظور کاهش خسارات احتمالی اهتمام جدی باید صورت گیرد.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه نقش آموزش در بهره گیری از مشارکت مردم در بحران ها بسیار تعیین کننده است، خاطر نشان کرد: آموزش ها باید به همه آحاد جامعه ارائه شود. آموزش و پرورش در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد، ضمن اینکه دانشگاه ها نیز در تحقق اهداف مدیریت بحران نقش پایه ای دارا هستند.

او با اشاره به اینکه وقوع انواع حوادث در شهرستان رشت طی سال های گذشته از جمله بارندگی های شدید، رانش کوه، زلزله و ...را داریم، تصریح کرد: در شهرستان رشت این حوادث را به دفعات مختلف تجربه کرده ایم بنابراین باید برنامه ریزی های لازم برای مقابله با این بحران و حوادث را در حد بالایی داشته باشیم.

مومنی زاده با تاکید بر اینکه بخشداران باید با بهره گیری از ظرفیت دهیاران، شوراهای اسلامی و مردم با توجه به موضوع مهم آموزش از آمادگی های لازم برخوردار باشند، اضافه کرد: شهرداری ها هم ظرفیت خوبی برای ارائه آموزش ها دارند که باید به این مهم توجه شود.

وی برگزاری مانورهای تمرینی در سطح شهرستان رشت را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: اگر چه تاکنون مانورهای مختلفی به منظور ایجاد آمادگی های لازم انجام گرفته، اما برگزاری آنها باید با گستره و فراوانی بیشتر دنبال شود.

فرماندار شهرستان رشت در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تسلیت ایام فاطمیه و نیز درگذشت جمعی از هموطنانمان در مراسم تشییع این سردار سرافراز ایران و سقوط هواپیما اوکراینی خاطرنشان کرد: شهادت سردار سلیمانی و سایر اتفاقات این هفته آحاد ملت ایران را داغدار کرد.

در این جلسه مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، روسای هلال احمر و اورژانس شهرستان رشت هر یک با اشاره به نقش آموزش درباره آمادگی دستگاه های خود مطالبی ارائه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار