امدادرسانی هلال‌احمر به سرنشینان ۴٠٠ خودرو در آذربایجان‌غربی

ارومیه (پانا) - معاون امداد و نجات هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: نیروهای این سازمان از ابتدای نخستین ساعات بامداد امروز تا این لحظه در جاده‌های مواصلاتی این استان به سرنشینان ۴٠٠ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

کد مطلب: ۱۰۰۳۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
امدادرسانی هلال‌احمر به سرنشینان ۴٠٠ خودرو در آذربایجان‌غربی

رضا مسافر افزود: این خودروها در جاده‌های مواصلاتی شهرستان‌های نقده، مهاباد، اشنویه،تکاب ، سردشت و میاندوآب در میان برف و کولاک شدید گرفتار شده بودند.

وی بیان کرد: یک زن باردار نیز از روستای بلوز شهرستان تکاب به کمک امدادگران به مراکز درمانی منتقل شد؛ همچنین امدادگران یک مصدوم را به بیمارستان منتقل و به یک نفر نیز به صورت سرپایی خدمات پزشکی عرضه کردند.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه به طور میانگین در هر خودرو سه مسافر وجود دارد، گفت: در مجموع بیش از یک‌هزار مسافر حادثه‌دیده طی این مدت در جاده‌های مواصلاتی این استان امدادرسانی شدند.

مسافر ادامه داد: کمک به بستن زنجیر چرخ و بازگرداندن خودروهای منحرف شده به مسیر اصلی از جمله خدماتی است که نیروهای هلال‌احمر به مسافران ارائه کردند.

وی بیان کرد: ۵۰ نفر عوامل امدادی و ۱۲ دستگاه خودرو امدادی طی این مدت امدادرسانی را انجام دادند و عملیات امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

«مسافر» تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن فصل بارندگی‌ها، رانندگان باید زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی، سوخت کافی و لباس گرم به‌ همراه داشته باشند.

وی اظهار داشت: شهروندان گرفتار در کولاک می‌توانند با شماره ۱۱۲ این نهاد تماس بگیرند تا از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شوند.

اطلاع‌رسانی عمومی جهت افزایش آگاهی‌های مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی با مشارکت همکاران و امدادگران و سازمان‌های همکار و پاسخگویی صحیح، به موقع و کامل به حوادث زمستانی از جمله اهداف این سازمان است.

امدادرسانی در سوانح جاده‌ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیرچرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال‌احمر در طرح زمستانی ارائه می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار