تسریع در اجرای محور ملی پاتاوه دهدشت:

طرح ملی جاده پاتاوه –دهدشت محور اصلی برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج (پانا) - استاندار کهگیلویه وبویراحمد در نشستی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: طرح ملی جاده پاتاوه – دهدشت یکی از طرح های اولویت دار و محور اصلی توسعه برای خروج استان از بن بست محسوب می شود که علاوه بر دغدغه اصلی مدیریت اجرایی به یک مطالبه مردمی و عمومی به دلیل طولانی شدن روند اجرای ان تبدیل شده است.

کد مطلب: ۱۰۰۳۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح ملی جاده پاتاوه –دهدشت  محور اصلی برای  توسعه  کهگیلویه و بویراحمد

حسین کلانتری در این نشست اظها رکرد: این محور ملی دارای ۱۴ دهنه تونل به طول حدود هشت هزار و ۵۸۰ متر است که پنج دهنه به طول ۲ و نیم کیلومتر آن در فاز دوم این طرح و از حدفاصل سرچنار تا لوداب شهرستان بویراحمد است.
کلانتری این محور را از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۳ به استان دانست و گفت: تاکنون برای بهسازی و تکمیل این محور از سوی دفتر مقام معظم رهبری کمک های شایانی صورت گرفته است.

نماینده عالی دولت در کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: طرح ملی جاده پاتاوه - دهدشت یکی از مهمترین و بزرگترین طرح های راهسازی در این استان و از جاده های شریانی در کشور محسوب می شود که در تلاشیم این محور مهم در اسرع وقت به بهره برداری برسد.


استاندار همچنین از آغاز عملیات اجرایی محور ملی لنده- تشان در کهگیلویه وبویراحمد خبر داد.

کلانتری گفت: قطعه اول این مسیر ترانزیتی و اتصال آن به جاده ملی پاتاوه - دهدشت به طول حدود هشت کیلومتر و با اعتبار اولیه افزون بر ۴۶۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.
استاندار گفت: مطالعات این محور مهم و شریانی نیز در سال ۹۸ انجام شد و این جاده هم اینک در ردیف پروژه های ملی و اولویت دار وزارت راه و شهرسازی و شرکت توسعه و زیرساخت راه کشور قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح مسافت ۱۰۰ کیلومتری جاده تشان - بهبهان به لنده با ۷۰ کیلومتر کاهش به ۳۴ کیلومتر می رسد.
با بهره‌برداری از این طرح ، مسیر تردد به خوزستان، شهرستان کهگیلویه و مرکز استان با سهولت بیشتری برای مردم صورت می‌گیرد .
این محور مهم طرح کریدور جنوب به شمال یعنی اتصال شهرستان‌های بهمئی، لنده به شهرهای پاتاوه و دهدشت است. این طرح مهم کد و ردیف اعتباری دارد و هر ساله نیز مبلغی برای توسعه تخصیص داده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار