حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکا و التهاب فضای مجازی

تهران (پانا) - به دنبال حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین‌الاسد، کاربران فضای مجازی از بامداد روز چهارشنبه نسبت به این وقایع واکنش‌های متفاوتی نشان دادند و در دو شبکه اجتماعی توئیتر و تلگرام، مطالب بسیار زیادی در عرض ۱۲ ساعت در این رابطه منتشر شد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکا و التهاب فضای مجازی

به گزارش ایرنا، بررسی این داده‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از کاربران فضای مجازی نگران وقوع جنگ هستند.

التهاب و احساس نگرانی از جنگ در میان کاربران توئیتر

بررسی‌های سرویس داده‌کاوی ایرنا در توئیتر نشان می‌دهد که از بامداد امروز، بیش از ۸۳هزار توئیت در رابطه با اقدام ایران به فارسی منتشر شده است. پرلایک‌ترین توئیت منتشر شده مربوط به صفحه سعید جلیلی است که تصویر پرچم ایران را توئیت کرده است. این توئیت به علت واکنش کاربران آمریکایی به آن، بسیار مورد استقبال قرار گرفته و نزدیک به ۳۳هزار لایک دریافت کرده است.

اما کامنت‌های توئیت سعید جلیلی، تنها واکنش کاربران آمریکایی به توئیت‌های فارسی زبان نبوده است و حتی خود آن‌ها نیز توئیت‌هایی را به زبان فارسی منتشر کرده‌اند که به دومین توئیت پرلایک امروز به زبان فارسی تبدیل شده است. این توئیت توسط میشا کالینز، بازیگر آمریکایی با بیش از ۲۴هزار لایک است که در آن نوشته است:

مردم آمریکا جنگ با ایران نمی خواهند.

این کاربر نیز قبلا و در روز دوشنبه در توئیت دیگری که بیش ۶۸هزار لایک دریافت کرده، نوشته بود:

ما مردم آمریکا می‌دانیم که مردم ایران و فرهنگ‌شان از گنجینه‌های دنیا هستند. ما رئیس‌جمهورمان نیستیم.

توئیت پرلایک دیگر،‌ مربوط به خبرگزاری فارس است که مضمون آن،‌پاسخ سخت به ترور شهید قاسم سلیمانی است. این خبرگزاری که یکی از اولین خبرگزاری‌ها در انتشار اخبار مربوط به حمله موشکلی ایران به پایگاه آمریکا بود، در مطلبی که نزدیک به ۷هزار لایک دارد، نوشته است:

#فوری| انتقام سخت به وقوع پیوست

نکته جالب توجه در این توئیت آن است که برخی کاربران غیر فارسی زبان نیز نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند. در روزهای اخیر، کاربران آمریکایی زیادی نسبت به موضوع ایران توئیت‌هایی را منتشر کرده بودند که از جمله آن‌ها، مایکل مور، نویسنده و کارگردان آمریکایی است که در روز گذشته نوشته بود:

آقا ،
با ابراز تأسف عمیق از اقدامات خشونت آمیز به نام ما توسط مردی که اکثریت آمریکایی ها هرگز به آن رأی نداده اند ، من می خواهم که شما با خشونت جواب ندهید بلکه در عوض شجاعانه عمل کنید و به ما ، مردم آمریکا اجازه دهید از قدرت خودداری کنید.مردی
خالصانه
مایکل مور
شهروند امریکایی

کدام پست‌های تلگرامی در رابطه با حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین‌الاسد بیشتر توجه کاربران را به خود جلب کرده است؟

در تلگرام، بیش از ۲۶۰هزار پست در رابطه با حمله موشکی ایران منتشر شده که پربازدیدترین پست‌ها مربوط به کانال بی بی سی فارسی است. این کانال که از بامداد روز چهارشنبه به طور مرتب اخبار این اتفاق را گزارش می‌داد، مطالب متعددی را در مورد حمله موشکی ایران منتشر کرده است. در این میان،‌ خبری که این کانال به نقل از خبرگزاری صداوسیما در ساعت ۸ صبح منتشر کرد،‌ نزدیک به ۴۶۵ هزار بازدید داشته است:« خبرگزاری صدا و سیمای ایران به نقل از "یک منبع آگاه در اطلاعات سپاه پاسداران" مدعی شده است که "دست کم ۸۰ نظامی آمریکایی" در این حملات کشته شده‌اند».

در میان کانال‌های تلگرامی داخلی نیز، بیانیه سپاه پاسداران پیرامون حمله موشکی به مواضع آمریکا، با بیش از ۳۴۵هزار بازدید، پربازدیدترین مطلب بوده که در کانال آخرین خبر منتشر شده است.

تحلیل پربازدیدترین مطالب منتشر شده نشان می‌دهد که اکثر ایرانیان حاضر در تلگرام، به دنبال آن هستند که اخبار مربوط به تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین الاسد را بیابند. اهمیت این خبر برای ایرانیان از آن حیث است که به وسیله اطلاع از آن، می‌توانند پیش‌بینی بهتری از واکنش‌های بعدی آمریکا داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار