برف و باران در راه است

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی عصر امروز چهارشنبه ۱۸ دی ماه خبرداد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
برف و باران در راه است

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: بعدازظهر امروز (۱۸ دی ماه) سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود که ابتدا استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و در اواخر وقت دامنه‌های البرز غربی در استان‌های زنجان، قزوین، کرج و تهران را در بر می‌گیرد و سبب بارش باران و برف و در برخی مناطق وزش باد شدید موقتی و در مناطق جنوبی گاهی سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی‌ و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: در استان‌های لرستان، غرب چهارمحال و بختیاری، برخی مناطق کرمانشاه، جنوب و غرب کردستان بارش از شدت بیشتری خواهد بود. پنج شنبه (۱۹ دی ماه) علاوه بر فعالیت این سامانه در نیمه غربی کشور، بتدریج در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از جنوب کشور در استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان و به‌صورت پراکنده در شمال شرق کشور سبب افزایش ابر، بارندگی گاهی با وزش باد نسبتا شدید می‌شود. پنج‌شنبه (۱۹ دی ماه) به دلیل نفوذ جریانات سرد شمالی دما روی سواحل دریای خزر کاهش می‌یابد.

ضیائیان گفت: روز جمعه (۲۰ دی ماه) سامانه بارشی فعالی جنوب و جنوب شرق کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد و در استان‌های فارس، کرمان، جنوب بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و برخی مناطق جنوبی یزد رگبار باران همراه با رعد و برق و گاهی با وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود. بارندگی در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان از شدت بیشتری برخوردار است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش باران و برف و در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده خواهد بود. شنبه (۲۱ دی ماه) فعالیت این موج با شدت کمتر در جنوب شرق و شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور ادامه خواهد داشت علاوه بر آن در سواحل دریای خزر و قسمت‌های مرکزی کشور نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار