هلال احمر گیلان ۴۶ تفاهمنامه همکاری با سمن ها منعقد کرد

رشت (پانا) - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت : در ۹ ماه گذشته، ۴۶ تفاهمنامه همکاری با سازمان های مردم نهاد استان منعقد کرده ایم.

کد مطلب: ۱۰۰۳۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
هلال احمر گیلان ۴۶ تفاهمنامه همکاری با سمن ها منعقد کرد

مهدی ولی پور افزود: امضاء این تعداد تفاهمنامه همکاری از سوی جمعیت هلال احمر استان گیلان با سازمان های مردم نهاد در حوزه آموزش، امداد و درمان انجام گرفت.

وی اظهار داشت: هلال احمر گیلان دارای ۱۲ هزار و ۱۹۰ عضو و داوطلب شامل شش هزار و ۵۱۱ نفر مرد و پنج هزار و ۶۷۹ نفر زن در چهار گروه مهارت، حمایت، مشارکت و هدایت در حوزه داوطلبان است که برای بهره مندی از خدمات آنان در یکی از گروه های مذکور سازماندهی می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطر نشان کرد: در ۹ ماه گذشته، چهار هزار و ۸۳۴ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان در ۲۷۰ برنامه شرکت کردند و ۳۲ هزار و ۱۴۸ نفر از خدمات این حوزه بهره مند شدند.

وی با اشاره به نقش موثر داوطلبان جمعیت هلال احمر در اجرای برنامه های انسان دوستانه اضافه کرد: آنچه نقش جمعیت هلال احمر را در اجرای برنامه های انسان دوستانه برجسته تر می‌کند، وجود ظرفیت عظیم و غنی منابع انسانی داوطلبان است.

وی بیان داشت: بهره مندی موثر از خدمات داوطلبان مستلزم برنامه ریزی دقیق، ساختاری کارآمد و روزآمد است تا بتوان علاوه بر شرایط عادی در مواقع بحرانی نیز در کوتاهترین زمان با بهره مندی از خدمات داوطلبانه، توانشان را برای کمک رسانی به آسیب دیدگان بسیج کنیم.

وی اضافه کرد: در سال‌ های اخیر رسیدگی به فرایندهای خدمت به زنان سرپرست خانوار، کودکان و قشرهای آسیب‌ پذیر در بحران در دستور کار فعالیت ‌های داوطلبانه قرار گرفته است و در همین راستا، داوطلبان جمعیت هلال احمر ارائه خدمات حمایتی و پشتیبانی در بحران را به عنوان مکمل خدمات امدادی عهده دار می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان تصریح کرد: پایبندی اعضا و داوطلبان جمعیت هلال ‌احمر به اصول بنیادین و انسان دوستانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و جایگاه کم نظیر جمعیت در نزد مردم کشور و استان موجب شده که بیش از پیش بسیاری از شخصیت‌ های برجسته و قشرهای مختلف به جمع داوطلبان جمعیت هلال احمر بپیوندند.

وی طرح های ملی همای رحمت، فرشتگان رحمت، ارمغان مهر حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر را از جمله طرح های ملی حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر گیلان عنوان و اضافه کرد: حوزه داطلبان هلال احمر هر ماه با برگزاری یک طرح و پروژه انسان دوستانه در قالب کاروان سلامت در راستای کمک به روستاهای کم برخوردار و قشر آسیب پذیر روستایی و حساس سازی مردم در حفظ محیط زیست، آموزش کمک‌ های اولیه، کمک دارویی به بیماران صعب العلاج، اهدای لوازم التحریر برای دانش آموزان کم برخوردار، ویزیت رایگان در نقاط دور از دسترس اجرا می کند.

وی، برپایی چادرهای سلامت در مناسبت های خاص، جمع آوری کمک برای نیازمندان، ایستگاه سلامت، اجرای طرح نیابت و کمک به سالمندان، اجرای کاروان سلامت و حضور پزشکان و پرستاران داوطلب در نقاط محروم و ویزیت رایگان را از دیگر برنامه هایی دانست که توسط این داوطلبان اجرا می شود ونقش مهمی در کمک به قشر آسیب پذیر ایفا می کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در ادامه با اشاره به گسترش خانه های هلال روستایی در گیلان و این که تاکنون ۱۸۰ خانه هلال با همکاری بخشداران و دهیاران در مناطق مختلف استان راه اندازی شده است، اظهار داشت : ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش های عمومی به مردم با هدف ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی و مبارزه با آسیب های اجتماعی از اهداف راه اندازی خانه های هلال روستایی است.

مسئولیت امداد و نجات، جمع آوری کمک های مردمی در زمان حوادث و سوانح، کمک به امر توانبخشی و درمان، جذب و سازماندهی و آموزش جوانان برای مشارکت آنها در تصمیم گیری های هلال احمر، ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به قشر آسیب پذیر و کم برخوردار، آموزش عمومی و همگانی به عامه مردم از جمله فعالیت ها هلال احمر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار